Mini tortells amb crema de llimona, postres per la Cris.

“Bet, a mi no cal que em facis coses rares, pa amb tomàquet, llet amb crispis, i ja en tinc prou”… ;)

Això és el que em diu la Cris, la meva germana, quan els nostres pares no hi són… Com que a mi em queda la cuina lliure aprofito per fer experiments, que no sempre dónen bons resultats… Tot i que abans era la fan nº1 dels coulants, ara li encanten els postres amb llimona.  No vol xocolata ni anís a sobre de les coques…

Tot i així, aquest estiu he fet moltes coques farcides de crema o trenes de xocolata, i m’he acostumat a tirar-hi una miqueta d’anís per sobre. Fa l’efecte que queda més brillant, i a la gent gran també els hi agrada més…

Un dia que em sobrava pasta de full se’m va encendre la bombeta… Tenia ganes de provar de fer tortells amb pasta de full (Albert, aquesta recepta també va per tu!!!!) i els vaig fer de mida individual per dues raons… 1) la poca quantitat de massa que tenia. 2) els postres individuals sempre m’han semblat més bufons i pràctics (no fem merder a l’hora de tallar el tortell!)

Per farcir-los… nata, trufa, crema…??? Què us sembla una crema de llimona super fàcil de fer? Mentre tenia els mini tortells al forn vaig fer la crema de llimona, i és que en un plis plas tenim un bon postre apte per fer felices a totes les germanes del món.

Ingredients:

Pels tortells: pasta de full, sucre i ammetlles trossejades.

Per la crema: 1 pot petit de llet condensada, suc de 2 llimones i mitja llima, 200ml de nata (textura espessa)

Com ho fem?

1- Si teniu un moltlle de tallar dònuts us anirà genial, jo el tinc però no hi vaig pensar fins l’últim tortell així que res… Agafeu un got o un aro d’acer (d’uns 7cm de diàmetre) i talleu tants cercles com sigui possible (segons la massa que tingueu).

Llavors amb l’estri de fer boles petites (el que serveix per la fruita, etc) o amb un altre objecte que tingueu a l’abast, feu els forats del centre. Han de tenir 2cm de diàmetre aproximadament.

2- Preescalfem el forn a 200ºC

3- Aplanem la vora exterior dels cercles amb una forquilla, escampem sucre per sobre i les ammetlles trossejades. Enfornem durant uns 15 minuts (vigileu, segons la potència del forn). Veureu com s’inflen, i degut a la pròpia pasta de full, ja quedarà marcat el lloc per on després els haurem de partir i farcir-los.

4- Mentrestant fem la crema de llimona: en un bol barregem els 3 ingredients (llet condensada, nata i suc) fins que quedi ben homogeni. Si voleu hi podeu passar les barilles elèctriques perquè adquireixi consistència més de mousse. La deixeu a la nevera fins l’hora de muntar els tortells.

5- Quan els tortells s’hagin refredat una mica, ja els podem tallar per la línia que haurà quedat marcada, els farcim i llestos!

Comments

  1. Ostres Bet, mai havia pensat en fer tortells amb la pasta de full! M’encanta la idea! I així individual són una monada, no dubtis que la pròxima vegada que faci un postre amb pasta de full faré servir la teva recepta!! quina bona pinta
    Petonets bonica!
    Sandra

  2. Un clàssic,en aquest cas innovador, que sempre triomfa.

  3. hola! :)

    Sandreta: doncs a casa dels meus tiets cada any en mengem un dels grans fet amb pasta de full, es clar que hi ha una part de la familia que reivindica el tradicional :P Ja m’explicaràs si t’ha agradat!
    CristinaT: benvinguda al blog, i moltes gràcies!!

    Petons!!

  4. Genial la frase de la teva germana: no cal que em facis coses rares; llet amb crispis!! He rigut molt!!
    Quina idea aquests mini tortells! Fa temps vaig comprar un motlle per fer donuts i no l’he estrenat. Vull provar de fer-ne però mai tenc temps; crec que amb la teva idea a partir d’ara l’amortitzaré.
    La crema de llimona m’encantaaaaaaaaaaaaaaaaa!!
    Petons!

  5. Ostres, Bet!
    Genials, també tinc el motlle de donuts i no l’he fet servir mai. M’encanta aquesta crema de llimona

  6. jajajaj, que maca és la teva germana!!! es conforma amb poca cosa! els tortells t’han quedat genials!!!! una gran idea per quedar bé!!!! molts petonets

  7. Que recetas mas original,me quedo en tu blog un bs

  8. No he sabido hacerme seguidora,te sigo,tu blog me gusta mucho

  9. Holaa!!

    perdoneu pel retard en contestar, la feina a la uni cada cop és més i sempre arribo molt tard a casa!
    Paula: veus ja tens amb què estrenar-lo!! jeje La meva germana és la reina de la llet amb crispis ;)
    Núria: aquesta crema de llimona és recepta de la meva mare, és boníssima, sobretot després d’estar una estona a la nevera!
    Judith: sí, ella el que no vol són experiments “estranys” jeje. Queden molt bé, per lo senzills que són de fer oi?
    El horno de maria: bienvenida y muchas gracias! es que no hay para hacerse seguidor, pero en la barra lateral hay un boton por si te quieres subscribir!!

    petonets! :)

  10. Més fàcil i més bo impossible. Segur que la teva germana va preferir aquests tortells que el pa amb tomàquet o els crispis, je je je…

  11. Nena, una ideia genial!!!!!!! No se m’hagués acudit mai! Ets un crack! (i no és piloteig :))

  12. Que bons els tortells de full!!! A casa són els que ens agraden més. El nostre clàssic és amb nata. M’ encanta la teva proposta amb crema de llimona.
    Petonets guapa

  13. què original!!!

  14. Els faré!!!
    petons

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

