Sopant a preu d’edat al Semproniana

Ja tocava posar-me a fer l’entrada del sopar que vam fer al Semproniana. Potser no l’havia fet abans per por de no estar a l’alçada, de no saber explicar sense ensenyar-vos fotografies o de no saber fer una bona crítica respecte moltes que deuen voltar per internet. Però l’havia de fer per diverses raons: l’experiència va ser molt bona, volia explicar-vos de primera mà els menús a preu d’edat, li vaig comentar al seu blog que faria una entrada sobre la nostra visita i sobretot… perquè sabia que m’agradaria i no em va agradar… em va encantar!

A finals d’Agost la Sandra, l’Albert i jo vam sortir del nostre pis d’estudiants per dirigir-nos a fer un bon sopar de despedida de la Sandra, que se n’ha anat a estudiar a Holanda. Caminant caminant vam arribar al carrer Rosselló i les nostres mirades ja buscaven el lloc… De cop i volta l’Albert va dir… És allà?? Ens senyalava un aparador tranquil, amb un decorat especial i un cartell discret on hi deia Semproniana, ens hi vam acostar i no vam veure ningú, ni taules, ni cambrers, ni gent menjant… vam entrar i almenys jo ja em vaig sentir en un lloc molt diferent a la resta de restaurants. Sabia que no ens deixaria indiferents.

Des d’aquell primer moment ja em va fer bona impressió. Un cop asseguts a la taula, vam poder observar amb més detall la decoració de la sala, ens hi podríem haver estat hores, i és que té un estil molt particular, acollidora, diferent i original. Pel que sé, fa temps que no canvia, i espero que no la canviin durant molt temps!

Tal com dic en el títol hi vam anar a fer un menú a preu d’edat, una experiència molt bona dedicada als joves que saben apreciar la bona cuina. Quan ens van venir a prendre nota només ens van demanar l’any de naixement, doncs es tracta d’un menú degustació i per tant cada plat que ens van anar portant era sorpresa!

Què hi entra en aquest menú? 4 plats, postres, begudes no alcohòliques i cafè. Qui se’n pot beneficiar? els que siguin sub-30!

Per començar, a la taula hi havia un aperitiu de benvinguda, uns alls ben curiosos que ja ens van fer treballar l’imaginació per saber com els havien fet! Tenien un cert regust d’all però ni de bon tros feia la sensació que t’estiguéssis menjant un all cru, a hores d’ara encara estic intrigada…

Va arribar el primer plat: Amanida de salmó i mango amb salsa de formatge. Una combinació boníssima per anar obrint boca, així que aviat en veureu una versió aquí al blog!

Després va arribar el 2n plat: Arròs del Venere, formatge Maó i sobrassada… Ens van explicar que l’arròs del Venere és una varietat d’arròs que ja és de color negre. Anava acompanyat d’uns flocs d’arròs salvatge inflat, que juntament amb un cruixent de sobrassada i el gustet del formatge, feien un plat bonissim! Aquí he trobat una recepta semblant.

A continuació el 3r plat, per mi el millor de tots:  Tonyina amb llima, mel i cacauets picants, tendra, fina, deliciosa… encara estic pensant com la puc fer, però no patiu que aviat arribarà!  Els cacauets picants eren unes boletes de color verd, amb gust de cacauet però amb un toc picant… per mi que portaven una mica de wasabi però no n’estic segura. A la Sandra mai li havia agradat la tonyina, li feia mania… però aquesta li va encantar, així que ja us podeu imaginar els que ja ens agradava d’abans!

I finalment el 4t pat: Galta de vedella amb garnatxa molt ben cuinada, amb una salseta boníssima! Era tan tendra que de seguida ens la vam acabar!

Les postres van ser autèntiques per xocoaddictes: pastís de xocolata amb salsa de xocolata, boníssim!!! Després van venir els cafès, acompanyats d’una “galeta” gegant que portava sèsam i mel.

Per beure, vi negre, i juntament amb els 3 menús, pel preu final va ser de 75€.

Aquests 4 plats són racions petites però suficients com per quedar tip, a més tens la sensació que sense haver-los triat t’han donat uns plats que encaixen molt bé entre ells i és que eren tots tan bons!!  Tots ells els podeu trobar a la carta normal, i com que no vaig pensar en fer fotografies, us animo a anar-hi perquè els proveu vosaltres mateixos!!

Comments

  1. Jo fa temps que tinc ganes d’anar-hi… i com no espavili se’m tirarà el temps a sobre, que en uns mesos en faig 30! jajajaja
    Pel que expliques el menú pinta genial!
    Petonets i gràcies per la super crònica!
    Sandra

  2. M’has deixat amb la boca que se’m fa aigua de pensar en aquest menú. Molt ben explicat, Bet, ets una gran cronista. Felicitats.
    Una abraçada

  3. Tinc pendent anar al Semproniada des de fa una eternitat! Llàstima que ja he passat els 30 i no podré aprofitar aquesta oferta :(
    L’ambient, la decoració i el personal ja parlen per si sols, ara a mi em falta catar el menjar. En tinc moltes ganes, a veure si trobo el moment ;)

  4. quina pena, jo d’aqui uns dies faré 33! jajaajajajajja, així que res, ja puc anar estalviant!!! ;P petonets guapa

  5. Mooltes gràcies Bet!!!!
    Quna gran crònica!
    Si vols les receptes…només m’ho hass de demanar!!!

    ada

  6. Hola guapes!

    Sandreta: doncs ja ho saps, t’animo a anar-hi! i si necessites acompanyant només m’ho has de dir ;)
    Carmina: moltes gràcies, la veritat és que era tot boníssim, mentre ho explicava també em venia gana!
    Gemma: aquest menú està molt bé, però si hi vas podràs trobar aquests plats a la carta també! ja tens una recomanació per fer quan les teves nebodes siguin més grans!
    Judith: val la pena anar-hi, així que per alguna celebració especial pot estar molt bé! i sinó no passa res, l’important és agafar-ho amb bon humor!
    Ada: de res! ens va agradar molt, així que la crònica era “obligada”! d’acord ja te’n demanaré ;) moltes gràcies!!

    petons i gràcies per la visita!!

  7. MERCÈ-destapant cassoles says:

    LLima-cacauets i mel!…quin atreviment més temptador!, queda clar que vas gaudir d’allò més, i això als que passem per aquí sabem si n’és d’important menjar a gust!. A reveure!

    • Hola Mercè! sí vàrem gaudir molt! aquest menú per joves està molt ben pensat, quan les teves filles siguin una miqueta més grans els hi pots recomanar, amb el que disfruten del menjar segur que els hi agradarà! petons :)

  8. Una gran idea el tema del menú a preu dels anys.
    El dia que hi vaig anar (ja fa uns mesos) ens ho va comentar i veig que el resutat és excel·lent.
    He de tornar un dia d’aquests, que fa massa no hi vaig… però tinc més restaurants pendent que dies… :))

    Salut!

  9. Snifff sniff!!!! Doncs, jo ja fa temps ( no diré Quant ) que m’he passat dels 30 jejeje… així que res de res….. haurem de fer guardiola….

  10. Holaa :)

    Ricard: és veritat, està molt ben trobat i estaria bé que la gent el conegués més. A mi personalment em va agradar moltíssim i tinc clar que és un dels llocs on tornaré més d’una vegada!
    Catieu: si molta gent que ha passat per aquí també li passa el mateix, però per una celebració especial és un lloc amb una bona relació qualitat-preu, del qual segur que en surts molt satisfet sense haver fet el menú jove!

    una abraçada!!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

