Passejant pel centre i descobrint un nou “Cacaolat”

Ja des de petita sempre em feia un got de llet amb colacao abans d’anar a dormir. A l’escola m’enduia uns tetra birks petits de llet per berenar, i fins i tot bevia llet d’amagat, directament de l’envàs de la nevera… igual com em menjava la secallona d’amagat al racó de la llar de foc. Mai quedava una engruna al plat i intentava fer “tractes” amb la meva germana perquè em donés part del seu berenar i és que quan jo m’havia acabat el meu, ella no anava ni per la meitat del seu… Em feia enveja sana ;)

Ja ho veieu, era una “golafre” en tots els sentits. Els tractes que vam fer quedaran sota secret de confessió, però us haig de dir que ja no menjo secallona d’amagat. I és que arriba un dia que et fas gran, vas a l’institut i després a la universitat… Quan vas al bar de la uni, tothom pren cafè, quan surts amb els amics, com a mínim són cerveses, però a mi no m’enredaran… I és que hi ha una cosa que no ha canviat: ni cafè ni tè ni coca cola, fantes o semblants… del què realment sóc fan és del cacaolat!

Va ser un dia abans de començar el curs, quan passejava pel centre de Barcelona i hi feia molta molta calor… Pujava per la Via Laietana quan vaig recordar que a l’alçada de la Catedral hi ha una xocolateria de la casa Valor, tenia ganes de comprar cacau del que serveix per fer pastissos i que no és tan dolç com els altres així que hi vaig entrar i mentre m’esperava vaig veure que tenien “xocolata desfeta” freda. En vaig demanar una tassa i va ser sorprenentment refrescant. No era tan espessa com la xocolata desfeta, ni tan líquida com el cacaolat. El senyor de la botiga em va dir que si me’n volia fer a casa només necessitava una rajola de “chocolate puro” i 1L de llet.

Així que vaig marxar d’allà amb el cacau i dues rajoles de xocolata…


He modificat una mica les quantitats, perquè volia que fos líquid igual que el cacaolat i ha quedat molt bo! ara el que toca és aprendre a fer fotos on no hi hagi tants reflexes… ;)

Ingredients:

150g de xocolata 70% de cacau, 150g de xocolata 52%de cacau

1,5L de llet sencera

Com ho fem?

Primer de tot posem una olla al foc amb 0,5L de llet aproximadament, hi afegim els dos tipus de xocolata una mica trossejats i deixem que es vagin desfent amb el foc baixet. Remenant i vigilant que no es cremi.

Quan estigui tota desfeta i d’un color homogeni, hi afegim la resta de la llet (1L) i seguim remenant fins que torni a quedar homogeni.

No fa falta que arribi a bullir.

Ho deixem refredar i ho repartim en ampolles, es guarda a la nevera perquè ben fresquet està molt bo! Abans de beure’n, s’ha de remenar una mica l’ampolla, com el cacaolat autèntic vaja… ;)

Si voleu ho podeu passar una mica pel túrmix o per un colador fi.

Com veieu no porta sucre, si voleu n’hi podeu afegir però al meu gust no li fa falta. Sinó també podeu provar de fer servir primer només xocolata del 52% o anar-hi afegint llet al vostre gust. Mireu que la xocolata sigui bastant “pura”, així quedarà més bo i no tindrà tants additius…

Comments

  1. Hola!! Bet que bo que és el cacaolat!!! és d´aquelles begudes que haurien d´existir sempre!!! amb els merdés que han hagut amb Rumasa, vaig pensar -mare meva una llet xocolatada que val la pena…que s´esfumi d´aquesta manera!!! per què hi han moltes imitacions però cap!!!!! s´assembla!!!
    Has fet una beguda fantàstica, i sana!!la probaré, als nens els hi agrada molt!!!
    Molt petonets!!!

    • Hola Sílvia! és veritat, jo vaig pensar el mateix i ja patia! Doncs oitan, fes-la pels teus fills i fins i tot a vosaltres us agradarà, només cal ajustar-la una mica als gustos de cadascú ;) ben fresqueta guardada a la nevera, és fantàstica! petonets i gràcies per la visita :D

  2. Sensacional descobriment. A veure si ens hi arribem un dia d’aquests.
    Una abraçada

  3. Oioioi… jo en sé d’una que la voldrà fer segur! Li encanta el cacaolat!! A mi també m’agrada, però reconec que sóc cafetera! jejeje Has fet una beguda fantàstica!
    Petonets reina!
    Sandra

  4. Hola!! :)

    Josep: val la pena, si cliques l’enllaç veuràs el lloc exacte, no està ben bé a la Via Laietana sinó una mica amagada, però segur que de siguida la trobareu! tenen un bon assortit de xocolates per prendre allà, xocolates per comprar, gelats…
    Sandreta: jo sóc cafetera en els casos d’urgència (èpoques de son i molta feina!) i en alguna altra ocasió ;)

    una abraçada i gràcies per la visita!

  5. Hola Bet! Què bó.
    A mi m’agrada la llet i cola-cao fresc a l’estiu. Haurem de provar aquest teu

  6. Recepta apuntadíssima!!!!!! Ens encanta el cacaolat, fresc a l’estiu o calent a l’hivern sempre ve de gust. I si és casolà, segur que més sa i més bo ;)

  7. Jo de petita sempre tenia el nesquik, però a l’estiu no li deia que no al típic cacaolat fred. Aquesta recepte l’haurè de provar m’encanta la xocolata en tots els seus formats! XDD

  8. Ei, quina recepta més interessant. Quan vingui el meu fillol a Barcelona, li fare. Ell, que només esmorzar llet amb colacao! I àixò de la xocolateria Valor queda apuntat. Per mi, és dels millors que es poden trobar fàcilment…

    Salut!

  9. ¡Ummmm, me gusta!
    besos

  10. A mi també m’ agrada molt el cacaolat, bé a casa a tots, i ales meves filles també. Miraré de sorprendre-les fes-los-hi aquest cacao tan bo…I segur que si faig servir la llet fresca …mmm quedarà molt bo!

  11. Res de modificar la xocolata, jo em quedo amb la del 72%. Com més amarga més bona!!!!
    De ben segur aquest cacaolat teu em xiflaria, unvaset ben fresquet uhmmmm!!!!!
    Petonets guapíssima

  12. Holaaa :)

    Núria: a mi a l’estiu també m’agrada ben fresquet!!
    Gemma: i a l’hivern també m’agrada calent!! jeje doncs si el feu ja m’ho explicaràs!
    Cris: nosaltres també teníem el Nesquick perquè de cacaolat tampoc se’n podia comprar sempre! jeje ja m’explicaràs si t’ha agradat!
    Massitet: que content estarà el teu fillol! quan vaig descobrir aquesta xocolateria també vaig estar ben contenta!
    Dadá: moltes gràcies!
    Anna: doncs segur que amb llet fresca quedarà encara més bo, ja m’explicaràs eh?
    Catieu: és veritat, jo el proper cop crec que només n’hi posaré de la 72%! fresquet és boníssim!!

    una abraçada i gràcies per la visita!!

  13. tu ves descobrint coses que nosaltres ens les apuntem!!! ;) ara mateix beuria un got ben gran!!! molts petonets bonica

  14. Provaré de fer-ho. Podria dir que ho faré pel meu fill, que queda molt bé, però em sembla que ho faré per tota la família (inclós jo mateix, hehehe).

    • Jejejej t’entenc, no passa res, el Cacaolat és per petits i grans! jo mateix en sóc una super fan! A veure si us agrada :)

  15. T’has de comprar un filtre polaritzador, li dones voltes i adeu reflexes!!! ;-P
    a mi la lleteta no m’agrada… però la xocolata si és ben espessa si.
    petonets

  16. Ostres Bet! Gràcies a tu cada dia tinc un berenar millor! :D El Jordi estarà ben content de berenar un “cacaolat” casolà! Acompanyat d.algunes magdalenes serem els més feliços del món!!

    • Hehehe em faràs posar vermella! Ja m’ho explicaràs quan el facis eh? :) I això d’acompanyar-lo amb unes magdalenes és una super bona idea! petons!!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

