La Recepta del 15, timbal d’albergínies escabetxades.

Aquesta vegada el repte de La Recepta del 15 ha estat un senyor repte. La Marina i la Sandra i el Xavi no ens han proposat un ingredient ni un plat típic, sinó una tècnica: l’escabetx.

Quan ho vaig llegir de seguida vaig pensar en les sardines i de fet és l’únic que fins ara havia menjat així, ja que les llaunes de conserva “en escabeche” que podem trobar al super, no m’agraden gens!! Em vaig informar una mica i vaig veure que hi ha moltes coses que poden ser escabetxades: carn, peix i fins i tot verdures.

Així que li vaig demanar a la meva mare que m’expliqués com prepara les sardines escabetxades i llavors li vaig dir que ho provaria de fer amb albergínies. Mai havíem menjat albergínies en escabetx i la veritat és que ens van agradar molt!

Ara ja sabem una nova manera per aprofitar les albergínies, cebes i tomàquets de l’hort!! Són molt bones l’endemà d’haver-les fet, acompanyades d’unes torrades.

Ingredients:

3 albergínies, 1 tomàquet madur, 1 ceba, farina, oli d’oliva, pebre negre, pebre vermell (dolç i picant), 1 fulla de llaurer, 1 gra d’all i vinagre de jerez.

Com ho fem?

Primer de tot rentem les albergínies i en fem talls al llarg, d’un gruix de mig cm aproximadament.

Cobrim el cul d’una paella amb oli (1/2 dit d’oli aprox.), enfarinem les albergínies i les fregim. Les anem retirant i reservant damunt d’una paper de cuina perquè perdin una mica d’oli. Vigilem que la farina que pugui quedar a la paella no se’ns cremi, doncs després aprofitarem la mateixa paella per fer l’escabetx.

Quan ja les tinguem totes arrebossades a la mateixa paella hi posem la ceba i el tomàquet amb el foc fortet durant 5 minuts i remenant perquè no es cremi ni s’enganxi.

Passats els 5 minuts abaixem el foc i condimentem: el gra d’all pelat, la fulla de llaurer, uns polsims de pebre negre, vermell dolç i picant, i unes gotes de vinagre de jerez. Deixem coure amb el foc fluixet i tapat durant 10 minuts.

Retirem les albergínies del paper de cuina i les posem en una safata, olla, recipient amb tapa… el que us vagi millor. Hi tirem l’escabetx per sobre i a reposar tota la nit, que l’endemà d’haver-les fet encara són més bones!!

Les podeu servir d’acompanyament o de primer plat. Per fer aquest timbal només cal disposar d’un aro d’acer o plàstic, i anar-lo omplint fent “cercles” de fora cap el centre. Al damunt hi podem posar una mica d’escabetx (la ceba i el tomàquet…) i acompanyar-ho d’unes torradetes.

Comments

  1. Ja quan vaig llegir que feies un escabetx d’albergínies em va sorprendre… però vist el resultat estic segura que va valdre la pena!! M’alegra molt que hagi estat un autèntic repte… per nosaltres també! Un gran descobriment, eh?
    Moltes gràcies per participar reina!!!!
    Molts petonets
    Sandra

  2. Això si que ho probaré, han d’estar boníssimes aquestes albergínies, segur que la recepta de l’escabetx de la teva mare serà tan bò com els macarrons sense sofregit que ella fa, ja et vaig dir que els havia fet i em van agradar moltissim. Petons.

  3. que bo nena! m’ha encantat! les albergínies a casa trionfen així que ara que he descobert l’escabetx em guardo aquesta recepta!!!! molts petonets bonica

  4. Ostres nena, no vegis que rico0o … Si us plau!
    M’encanten aquests escabetxos vegetals ia més ho vas posar tan xulo que és impossible resistir-…
    un petonet

  5. Jo avui he descobert tot l’univers de l’escabetx!!
    M’ha encantat aquest de les albergínies! M’ho apunto!
    Petons guapa!

  6. Quina bona idea. Les albergínies que bones que són!
    Avui he aprés molt sobre l’escabetx, aquest hivern tindrem un munt d’opcions

  7. No he fet mai albergínes en escabetx, normalment hi poso altres verdures… però han de quedar boníssimes! L’escabetx és perfecte per aprofitar els excedents de verdures de l’hort ;)
    I la presentació en timbal queda molt bonica, un plat de diumenge suculent!

  8. Que bo amb el cruixent de la torradeta!

  9. Però que bo! mira que m’agraden les albergínies… Uf! Les menjo de 1000 maneres, però no les he escabetxat mai. Ho provaré!
    Per cert, he de posar-me amb el pa i et robaré un booon parell de receptes, que ja sé que ets una artista, panarra! ;)
    Petonets!!!

  10. Me has dado una idea estupenda. Tengo un montón de berengenas en el huerto. Me encantan, pero ya estoy algo cansada y se me acaban las ideas. La tuya, me ha parecido genial y la pienso hacer este fin de semana. Gracias y saludos

  11. M’agrada haver-te fet reflexionar i aquesta recepta ni t’explico!! quin aspecte!! impresionant! m’encanten les albergínies, però escabetxades??!! això ho he de provar! petons

  12. Hola Bet, et puc dir que ja he fet les albergínies escabetxades i han quedat boníssimes, no serà pas la primera vegada que les faci. Petons.

  13. Holaaa :)

    Sandreta:
    l’heu encertat molt amb aquest repte, potser hi ha gent que no s’hi ha atrevit però em sembla que no saben el que s’han perdut!
    Carmina: espero que la meva mare llegeixi aquest comentari, estarà molt contenta! ara veig més avall que has fet les albergínies, moltes gràcies, em fa il·lusió quan algú m’explica que ho ha provat de fer i encara més si li ha agradat!
    Judith: realment són molt bones, i si us agraden les albergínies, aquestes també, ja m’explicaràs eh?
    Donibaneko: a nosaltres també ens han agradat molt, i era la primera vegada! la presentació en timbal sempre queda bé oi?
    Paula: i a mi m’han agradat els teus xampinyons, aquest repte ha estat tota una aventura!
    Núria: és veritat, sobretot a la temporada de tardor amb bolets com has fet tu!
    Gemma: moltes gràcies, a mi em passa al revés, ara toca provar-lo amb altres verdures! jeje
    Irma: per acompanyar les albergínies hi quedaven molt bones!
    Marina: jeje espero les teves provatures amb el pa eh? prova d’escabetxar albergínies, ja tindràs les 1000 i 1 maneres que t’agradaran!
    Ani: moltes gràcies, a nosaltres ens va passar el mateix, vam estar contents de tenir una nova manera per aprofitar les albergínies!
    Roser: quan ho provis m’ho espliques eh? ja veus que és molt fàcil, espero que t’agradin!

    petons i gràcies per la visita!

  14. Hola, hola!
    Ja et vaig avisar que vindria a espiar-te aquestes albergínes! ;-) M’agrada la idea del timbal farcidet de verdures amb l’albergínia al voltant. Trobo que millor que per acompanyar, no??? Molt bo, segur! :-)

    Salut!

  15. Havia fet una cosa similar amb carbassó fa un temps. Demà mateix miraré de comprar unes albergínies i preparar-ho!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

