Amanida de cigronets.

Us en recordeu del Cigronet de l’Alta Anoia? va tenir l’honor de ser la primera entrada del blog, i és que per mi aquest cigronet és la joia del llegum. Tal com vaig explicar a l’entrada anterior, té la mida molt petita, no és gens farinós i té la pell molt fina. A més a més la seva mida no condiciona el seu gust, i és que de gust també és boníssim!

És un cigró que no vol gaire cocció, doncs la seva delicadesa el podria desfer. És per això que queda molt bé en plats fresquets, o fins i tot amb una miqueta d’oli i cansalada. L’amanida d’avui ve a ser un bon primer plat, que acompanyat de carn o peix acaba fent un dinar ben complert.

És ideal per fer-la al matí, deixar-la a la nevera i menjar-la fresqueta a l’hora de dinar. Així acabem de passar millor aquest Setembre que de moment és molt calorós!

La salsa que l’amaneix és molt senzilla de fer, i també va molt bé per acompanyar per exemple amanides de pasta.

Ingredients:

Cigronets de l’Alta Anoia ja cuits, tomàquet d’amanir, cogombre, ceba tendra i salsa d’olives negres.

Per la salsa d’olives negres: 1 pot d’olives negres sense os, 250ml d’oli d’oliva, farigola seca, sal, pebre i 1 anxova (opcional)

Com ho fem?

Per la salsa d’olives negres: posem tots els ingredients al pot de túrmix, triturem… i llestos! és així de fàcil ;) Al principi veureu que queda tota mig emulsionada, però si la deixeu reposar l’oli es va separant i ja queda en el seu estat normal.

Tallem el tomàquet, la ceba i el cogombre a trossets petits. Els barregem amb els cigronets i amanim amb la salsa.

Si la feu al matí, amaniu-la just abans de començar a dinar.

És fàcil oi? i és que els petits detalls són poderosos!! ;)

Comments

  1. Aquestes amanides tan completes m’encanten! d’aquesta només li treuria el cogombre!! ;) I m’ha agradat això de posar-li farigola!! m’encanta! petons

  2. Com m’agraden les amanides de cigrons, me l’enduc per dinar!
    He llegit al bloc de la Mercè que vas a la piscina a Sants, a veure si algun dia fem una trobada! ;)
    Petonets maca!
    Sandra

  3. ostres, amb els cigrons no puc, i no sé per què! en realitat només menjo l’humus i molt de tant en tant! igualment l’amanida té molt bona pinta! ,)))) petonets guapa

  4. Hola noies!

    Roser: anima’t a fer-la que és molt bona! la salsa et pot servir per altres coses i també es guarda bé a la nevera durant uns quants dies. Segur que trobes un bon substitut pel cogombre ;)
    Sandreta: oitan fem una trobada quan volgueu!!
    Judith: em sembla que ja m’ho vas dir l’altra vegada que vaig publicar cigrons jeje! potser t’agraden les llenties i aquí em sembla que hi quedarien prou bé!

    petons i gràcies per la visita! :)

  5. hola!
    que bona aquesta amanida, me l’apunto per la carmanyola! m’agraden molt els cigrons, he provat els petits de l’Anoia i, efectivament son molt bons! felicitats pel blog!

  6. Quina productivitat de blog portes…!!.

    En general els diumenges vespre, faig una “apatrullada” per tots els blogs amics i quen he fet clic al teu, he pensat…. “a veure si hi ha alguna cosa diferent de les farines”…. i ostres… Sopresa..!!!.

    Ara mateix em prendria un bon plat d’aquesta amanida…

    Salut!

  7. M’encanta l’amanida de cigrons!!!!! Aquesta teva té una pinta estupenda i amb aquest tipus de cigrons que expliques……
    Petonets guapa

  8. Holaa!

    Anirac: estic contenta que apareixi gent per aquí dient que efectivament són bons jeje! benvinguda al blog!
    Ricard: ja sabia que estaries content el dia que no hi hauria tantes farines publicades! ara de moment fins d’aquí un temps no n’hi haurà més!
    Catieu: a mi també m’agrada molt, més i tot que els cigrons “estofats”, trobo que així els cigrons no perden el gust!

    petons i gràcies per les visites!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

