Pastís de croïssants i salmó

Els croïssants de l’entrada anterior van tenir bastant èxit (tot i que continuarem buscant el “secret” de la recepta!) vaig dir que una part l’havíem aprofitat per fer la versió d’un pastís… Segurament que molts de vosaltres el coneixeu, és el pastís de croïssants, pernil i formatge de la Gemma. L’estiu passat el vam fer seguint la recepta al peu de la lletra i la veritat és que ens va encantar!

Aquesta vegada no teníem pernil dolç, però sí que hi havia una bona quantitat de salmó fumat a la nevera. De seguida vaig recordar el pastís de la Gemma i el vaig adaptar, modificant-lo una mica, doncs el resultat és una barreja entre aquell pastís i una quiche.

A nosaltres ens va agradar molt, sobretot l’endemà d’haver-lo fet, i com podeu veure a la foto va ser un bon esmorzar per la Diada!

És molt fàcil de fer, ja veureu! Em sap greu no posar la fotografia de tot sencer però no hi vaig ser a temps! de totes maneres, amb aquesta podem veure com queda per dins ;)

Ingredients:

10 croïssants petits de mantega, 200g de formatge Quark, 100ml de crema de llet, 2 o 3 ous, 2 cullerades de formatge fresc granulat (lidl), formatge idiazábal i salmó fumat.

Com ho fem?

Primer de tot partim els croïssants per la meitat o si es pot en 3 parts (horitzontals).

Agafem un motlle rodó i l’untem amb una miqueta d’oli d’oliva o mantega. Hi repartim una primera capa de croïssants.

Llavors fem una barreja amb: el formatge quark, la crema de llet, els ous i el formatge fresc, tot ben batut.

Agafem aquesta barreja i en posem una cullerada sobre cada peça de croïssant, escampant-la una mica.

Repartim el salmó i acabem de posar les peces de croïssant.

Per últim, acabem de tirar la barreja que ens havia quedat i hi ratllem una mica d’Idiazábal per sobre.

Enfornem a 180ºC durant 20 minuts aproximadament.

 

Comments

  1. Ostres, amb salmó encara ha de ser més bo :)
    I tens raó que l’endemà encara és millor, je je je…

  2. ostres! doncs jo no coneixia ni una versió ni l’altre!!! em quedo amb les dues! ;) petonets “recicladora” jijiji

  3. Bet,
    Espectaculars i deliciosos.
    Una abraçada

  4. Si que ha d’estar bo, qualsevol dia d’aquests ho faré a veure que tal surt. Petons.

  5. Holaa! :)

    Gemma:
    la idea és boníssima, jo no sé amb quin dels dos quedar-me jeje! de fet es podria anar provant amb altres versions oi?
    Judith: ja m’explicaràs si ho fas eh?
    Josep: moltes gràcies, aquest pastís és molt bo!
    Carmina: si tens croïssants que t’han quedat una mica secs es poden aprofitar perfectament també, ja m’explicaràs si t’ha agradat!

    Gràcies per la visita!

  6. M’encanten aquests pastissos!! són un vici!! amb aquests ingredients encara no els he provat, tot serà questió de posar-m’hi! per cert, quina feinada no amb les masses (no havia vist les entrades anteriors). Molta feina però el resultat és d’agrair oi??? petons guapa

  7. A mi el salmó no m’entusiasma però la versió de pernil i formatge ha de ser deliciosa……
    Petonets

  8. Hola!

    Roser:
    és veritat, el resultat és d’agraïr! però ara ja n’he tingut prou per una temporadeta jeje! amb l’arribada del fred ja m’hi tornaré a posar!
    Catieu: no passa res, amb pernil i formatge també és boníssim, t’animo a provar-lo!

    petons guapes!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

