Intensiu de masses, pans, coques… Croïssants de mantega (V)

Després d’uns dies de descans, torno amb la pasta de full i aquests croïssants de mantega. M’ho han dit moltes vegades, que “fent i desfent, n’aprèn l’aprenent” i això és el que m’ha passat amb la pasta de full. De moment encara no n’he après, però de moment sé quines coses hauré de fer i desfer per la propera vegada.

Els croïssants han quedat molt bons, sobretot acompanyats d’un vas de llet i un trosset de xocolata, però no han quedat com esperàvem! Hi poden haver diversos motius… és estiu, mala època per dedicar-se a fer pasta de full! la farina i la mantega fetes servir, algunes modificacions a la recepta…

Us explicaré com els he fet, l’original fa molt temps que la tinc apuntada i em sap greu perquè no recordo d’on la vaig treure. Després de llegir-ne vàries, la vaig modificar pensant com quedaria millor. Jo sempre he defensat que de les improvitzacions en surten les millors coses, però tal i com em va dir l’altre dia la Judith  això no sempre passa! La propera vegada li faré cas i no modificaré res jeje. De totes maneres aquí us deixo una foto perquè veieu com van quedar:

Amb aquestes quantitats ens en van sortir 17 i a més encara vam guardar massa al congelador per una pròxima ocasió. Dels 17 ja ens n’hem menjat uns quants, i n’hem reservat per versionar un pastís molt bo que segurament molts de vosaltres coneixeu, i pels que no el coneixeu… en uns dies el tindrem aquí!

Ingredients:

500g faria de força, 35g de llevat fresc, 250g de llet fresca freda, 50g de mantega, 60g sucre blanc, 15g de sucre invertit, 1 ou i 1 culleradeta de sal.

Per fer les capes: 200g de mantega.

1 bossa de pèsols congelats o semblant per refredar la superfície si fa falta.

Com ho fem?

1_ Primer de tot barregem els ingredients de la pasta, fins formar una bola. La guardem a la nevera, tapada amb film, durant 10 hores. És millor fer-la a la nit i així l’endemà podem continuar.

2_ Quan la treiem l’estirem amb el corró fins formar un rectangle. Dividim el rectangle imaginàriament en 3 tires verticals, i a la del mig hi posem els 200g de mantega que serviran per fer les capes de la pasta de full.

3_ Llavors pleguem les altres dues tires cap el centre, el rectangle que ens quedarà, el dividim imaginàriament en 3 parts horitzontals, i pleguem la de dalt i la de baix sobre la del centre. Això serà 1 plec.

4_ Després de cada plec, guardem la massa al congelador durant 15 minuts. Quan el treiem, extenem la peça fins obtenir un rectangle i repetim el pas 3. Tot això ho fem 3-4 vegades.

5_  Estirem la massa per últim cop i tallem triangles a mida segons si volem fer croïssants més grans o més petits. Cargolem cada triangle amb cura i els posem en una safata de forn amb paper sulfuritzat. Els deixem llevar durant 20 minuts.

6_ Enfornem a 180ºC durant 20 minuts o fins que els veieu dauradets.

Comments

  1. MERCÈ-destapant cassoles says:

    Ufff… que valenta… jo no m’hi atreveixo, em sembla molt costós, però et felicito, per les ganes i pel resultat!, a reveure!

  2. Mare meva… pasta de full casolana!! Això és tot un repte… de moment aquí no ens hi atrevim, ets una agosarada! jajajaja Jo trobo que aquests croissants fan molt bona pinta, enhorabona! :D
    Petonets valenta!
    Sandra

  3. aixixò ja és un altre nivell!!!! jo de la pasta de full del super no passo! jajajajajaja, Quan tinguis el secret ja me l’explicaràs!!! petonets artista!!!!!

  4. Fer pasta de full a casa és molt complicat! Segur que el proper cop et quedaran perfectes.
    I tens raó que la calor que fa aquests dies és terrible per la pasta de full. Millor esperar-se a que comenci el fred. Tot i que el truquet dels pèsols congelats és molt bo :)

  5. Hola guapes!

    Mercè: és veritat, en tenia moltes ganes jeje, encara que de moment tardaré una mica a tornar-la a fer!
    Sandreta: de bons sí que ho eren! però ara falta buscar el secret jeje, a veure si us hi atreviu algun dia… estic segura que us sortirà bé!
    Judith: és que la pasta de full del super és ben bona, i també en pots fer uns croïssanets boníssims com uns que vaig publicar aquest estiu… Segur que al Boletet li encantarien!
    Gemma: tens raó, però les ganes no em van deixar esperar fins els dies més freds! i les bosses de pèsols congelats, no sé què ténen però serveixen per moltes coses!

    petons i gràcies per la visita :)

  6. No és gens fàcil que la pasta de full quedi bé, i si fa calor encara es posa més difícil la cosa. Jo t’asseguro que me’n emportaria un parell ara mateix, els veig deliciosos!!! No serà que ets massa exigent????
    Petonets

    • Catieu, moltes gràcies! jeje no ho sé si sóc massa exigent… de bons els hi vaig trobar! però em pensava que quedarien diferents, a veure si a la propera surten millor, que sempre se n’aprèn de tot!
      petons guapa!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

