Intensiu de masses, pans, coques… Coques amb massa massitera (III)

Ara és el torn de les coques. Fa uns mesos em va picar el cuquet quan els de Memòries d’una Cuinera van proposar fer coques de recapte. Són les meves preferides però mai he encertat amb la massa. Així que si a casa algun dia hem de fer coca, la fem amb massa fresca de pizza o amb pasta de full…

Aquests dies, els d’ Olleta de verdures ens estan explicant les vacances del Massitet a Ca Massita, el forn que té la seva famíla a Vinaròs. Unes vacances molt ben aprofitades, doncs ens explica tot de coses que ha après de la mà del seu cunyat. Entre altres, un grupet de coques amb les que van fer provatures per fer noves incorporacions a Ca Massita.

Ens van donar la recepta de la “massa massitera” i dic aquesta l’he de provar abans que s’acabi l’estiu! I tal dit tal fet, al cap d’uns dies ja tenia la massa a punt. Quan tenia la massa feta no sabia amb què la podia cobrir… hi havia tantes possibilitats!

Ja vaig avisar al Massitet que si volien els hi donaria alguna altra idea, per si la volien incorporar al repertori ;) així que per una banda vaig fer la coca a ditades que ens explicaven ells, i per l’altra en vaig fer dues de “noves”, espero que us agradin!

Ingredients:

250g de farina (que no sigui de força!!), 125g d’aigua, 65g d’oli d’oliva, 10g de llevat de forner, 5 g de sal.

(aquestes quantitats són la meitat de les que ens donaven ells)

Per la coca a ditades: “pimentón de la Vera”, sal i oli d’oliva bo.

Per la de pebrots: pebrots del piquillo (de Lodosa!), olivada i formatge Tetilla.

Per la de bull negre: bull negre, poma, mel i olivada.

Com ho fem?

Primer de tot barregem l’aigua amb el llevat, hi incorporem l’oli d’oliva i finalment la sal i la farina. Amassem fins que la farina estigui ben incorporada i ho deixem reposar, tapada, fins que la massa hagi doblat el volum. Tampoc l’hem de deixar reposar gaire estona, que sinó després no aniria bé!

Quan ja hagi doblat, en fem 4 boletes, llavors els hi donem la forma desitjada.

Per fer la coca a ditades, seguiu aquest enllaç: Coca a ditades Ca Massita, és la que veieu a baix a la dreta de la foto, jo en vaig fer dues: una amb pebre vermell i l’altra sense. La veritat és que la del pebre vermell està boníssima!!

Per fer la de pebrots, estirem la massa donant-li forma allargada. L’untem una mica amb olivada i hi disposem els pebrots alternats amb el formatge.

Fem també la de bull, estirem la massa, l’untem amb una mica d’olivada, hi disposem el bull per sobre tallat finet, llavors la poma i per sobre de tot una mica de mel (al gust).

Les enfornem, i vigilem de no passar-nos amb l’estona! quan veiem que el color comença a canviar i que el sobre ja està fet, ja les tindrem llestes.

A veure quina us agrada més ;)

Comments

  1. I has trobat la massa definitiva? També tenim a pendent provar les del Massitet! jejeje
    Em quedo amb la de bull negre avui! ;)a

    Petonets guapa!
    Sandr

  2. Si la recepta és de Ca Massita, té l’èxit assegurat. Les teves dues propostes em semblen molt bé, a veure si l’incorporen al receptari de ca els Olleta ;)

  3. Quina pinta que tenen aquestes coques, per pegar-li mossegada, sobretot la de bull negre pel meu gust està clar.

  4. Hola guapes!

    Sandreta: sí, he trobat la definitiva!! tot i que la propera vegada les deixaré una miqueta menys d’estona al forn, però és molt bona!
    Gemma: jo també vaig pensar el mateix ;) i realment és molt bona. A veure si els hi agraden!
    Carmina: la de bull negre era boníssima…!! encara que les altres dues tampoc es quedave enrere…

    Petons i gràcies per la visita!

  5. ostres nena! realment has fet un intensiu de masses!!!! et prometo que em posaré les piles amb aquestes! jijijiji. Petonets

  6. Hola Beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet!
    Ostres quina alegria llegir el teu post! No vegis com m’ha agradat veure que has provat la massa, que has provat la coca a ditades… i a sobre, que la massa t’ha agradat!!! :-)

    De les coques que has provat, ara mateix li vaig a explicar a mun cunyat! Són totes “possibles” de fer en una fleca! I sobre quina de les dues em quedaria… ho tinc fotut! El pebrot del piquillo de Lodosa són una de les meves (moltes) gastroaddiccions… Però és que trobo que la combinació de bull negre i poma és fenomenal! :-)

    Moltes gràcies, Bet! De veres!!! :-)

  7. Holaa!!

    Judith: encara en queden unes quantes ;) espero tenir temps… si les proves, m’ho expliques eh? que ja saps que em fa il·lusió!
    Massitet: de res home! m’ha encantat fer provatures amb la massa massitera, ja tinc la fórmula ben guardada jeje, gràcies a vosaltres! La coca a ditades és fantàstica, i per ferles altres dues que vau proposar em faltaven ingredients… però les tinc guardades al subconscient! Me’n alegro que t’agradin les altres dues, si les voleu provar de fer a Ca Massita, fantàstic! i sinó no passa res evidentment jeje

    Una abraçada!!!

  8. Jo m’ho llegeixo i m’agrada saber com es fa…. xo reitero el que ja et vaig dir… Que se surt fora de les meves possibilitats…. Però dit això, estan molt be aquests post…..

  9. Hola Ricard, aquesta massa és fàcil i queda boníssima, si alguna hora tens ganes d’atrevir-t’hi pots començar per aquesta! de totes maneres m’alegro que t’agradin aquests posts, gràcies!

  10. Ufff la de bull negre i poma…
    M’està encantant aquest especial pans!!!!!

  11. Mare meva Bet!!!! quin intensiu!! han après moltes coses !!!! també he pres nota de cosetes que m´han interessat. Tot te una pinta!!!!! miraré de fer algunes d´aquestes esquisiteses!!Muaks

    • Hola Sílvia! moltes gràcies per la visita! me n’alegro que t’agradi, que tu en saps molt! doncs l’intensiu està en pausa però encara no s’ha acabat! avui toca… pasta de full! això si surt bé es clar, jeje, petonets!

  12. Nena, sort que acabo de sopar i m’ho miro tipa perquè si no hauria de tancar la pantalla. Quines cocques tan bones, m¡encanten les combinacions que has fet. Un tallet de cada sisplau!!! Això és el que em dirien a casa, ens encanten……
    Petonets guapa

    • Jejeje a casa nostra també diem el mateix!! proveu-les de fer, ja veuràs com triomfen! us n’inventeu de noves i les envieu als Olletos, a veure què els hi sembla ;)
      una abraçada guapa!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

