Intensiu de masses, pans, coques… Pa tipus focaccia (II)

Continuem amb els pans i les masses… La primera vegada que vaig menjar focaccia em va encantar, amb aquella massa tan toveta i coberta amb tota possibilitat d’ingredients. L’he fet unes quantes vegades, podeu veure dos exemples aquí i aquí.

La recepta la vaig treure del Clubdecuines, publicada pel Ricard Sampere, que alhora l’havia tret del blog del Roger Compte. És una recepta que no falla i a més a més és molt fàcil! us recomano que la proveu de fer ;)

Avui us la proposo sense res a sobre, com si fos un pa. Tallada a trossets i posada a la taula, és boníssima i agradarà a tothom! té crosteta però no és dura, tota ella és com un núvol.

També es pot partir per la meitat i fer-ne entrepans, torrar-la i fer un bon pa amb tomàquet, etc!

Ingredients:

350g de farina, 310g d’aigua, 25g de llevat fresc, 1 culleradeta de sal.

Una mica de romaní sec i oli d’oliva.

Com ho fem?

1_ Primer de tot barregem el llevat amb l’aigua, llavors hi afegim la meitat de la farina (175g) i barregem amb una espàtula de plàstic, que quedi homogeni. Ho deixem reposar 2-3 minuts i veurem que el llevat comença a fer el seu efecte.

2_ Llavors hi afegim la resta de la farina (175g) i la sal. Ho barregem bé amb l’espàtula de plàstic i no fa falta treballar-ho gaire, quan estigui homogeni ho tapem i ho deixem 12 hores a la nevera.

3_ Passades les 12 hores, untem amb una miqueta d’oli d’oliva una safata-motlle d’un 25x30cm. Llavors treiem la massa de la nevera i la posem en aquesta safata. Si no arriba a les vores no passa res, no cal forçar-la ja que ara l’hem de deixar dues hores a temperatura ambient i veureu com amb aquesta estona va reposant i s’escampa per tota la safata.

4_ Passades les dues hores hi fem uns clotets, ens podem ajudar d’un escuradents o fer-ho directament amb els dits.

5_ És el moment de repartir-hi per sobre els ingredients escollits (formatge, pernil, ceba, carxofes, butifarra, el que volgueu!!) en aquest cas només hi posem una mica de sal i romaní sec.

6_ Preescalfem el forn a 230ºC i l’enfornem durant 20 minuts. Quan la treiem la deixem refredar sobre una reixeta.

–> Si no tenim prou temps, no fan falta les 12 hores de la nevera, n’hi ha prou en deixar-la dues hores a temperatura ambient. Jo ho he provat de les dues maneres, queda bona igualment, però si es pot val la pena deixar-la 12 hores a la nevera!

 

 

Comments

  1. Aquests dies al Llac de Garda a Itàlia ens hem fet un tip de menjar focaccia, boníssimes totes! Amb romaní, oli, sal, tàperes i olives, mmmm…. era la meva preferida ;)
    A tu t’ha quedat fantàstica, esponjosa, flonja i amb una crosta perfecta.

  2. com m’agrada la foccaccia! però mai l’he fet. A veure si em començo a animar una miqueta més a fer masses… ;P La teva es veu molt flonja. Petonets

  3. Et pots creure que les receptes de focaccia que hem fet no m’han convençut? Aquesta me l’apunto, perquè es veu perfecte!! Ja t’explicaré!
    Petonets
    Sandra

  4. Hola noies!

    Gemma: has anat a Itàlia? que guai! jo només hi he estat una vegada i llavors encara no era conscient de tot el que podia arribar a tastar allà! moltes gràcies ;)
    Judith: doncs anima’t a fer-la ;) ja veuràs que t’agradarà, així sola o amb una bona combinació per sobre i ja m’explicaràs!
    Sandreta: Jo aquesta va ser la primera que vaig fer i ja no m’he atrevit a fer-ne cap més perquè amb aquesta ja quedo contenta. Ok ja m’ho explicaràs!! :D

    petonets a totes i gràcies per la visita!!

  5. Que bona la focaccia!!! Però a casa la faig de la prima. Aquesta teva també es veu deliciosa, la provaré….

  6. Hola Catieu, veus jo en canvi la prima no l’he fet mai! una altra cosa per aprendre ;) ja m’explicaràs quan la provis! petons

  7. Nena es veu fantàstica, m’encanta la foto de la cistella, mmm la molla amb aquests foradets…
    Per cert, avui tinc pensat fer els teus panets de l’altre dia!

  8. Hola Irma! a sí? ai quins nervis jeje espero que t’agradin! ja m’ho explicaràs eh? petons!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

