Intensiu de masses, pans coques… i mini “pites” farcides (I)

Passada la Festa Major, sembla que l’estiu ja arribi al seu final, el setembre cada vegada s’acosta més ràpid i per la tele ja començen a anunciar la tornada a l’escola. Les ciutats sembla que ja estiguin més plenes de gent i cotxes, els pobles semblen una mica més buits. Mica en mica tot torna a la normalitat. Els blogs també comencen a despertar després d’haver-se quedat adormits durant algunes setmanes, amb moltes idees noves per compartir.

Uns a la guarderia, altres a la universitat… Però entre ells hi ha una cosa que no falla: l’entrepà de l’hora del pati ;) Pot semblar una tonteria, però abans d’anar a la universitat per primer cop, quan vaig veure que no hi havia l’hora del pati… se’m va fer tan estrany! vaig pensar… i ara quan em menjaré l’entrepà? jo que sempre tinc tanta gana… Per sort després ja m’hi vaig acostumar.

El pa m’agrada molt, i sobretot m’agrada provar-ne de nous. Ja vaig comentar en una altra entrada que a prop del meu pis de Barcelona hi ha molts forns… forns d’aquells que ara s’han posat de moda, amb locals són acollidors, pa que fa molt bona pinta… però renoi! a l’hora de cobrar se la saben llarga ;)

Així que hi ha dos moments a l’any que em dedico a fer pa per congelar i tenir-ne per Barcelona. Un és ara, i l’altre és per Nadal. Aquesta setmana toca intensiu de pans i coques, i us els aniré explicant aquí al blog.

Comencem amb uns panets molt fàcils de fer i que dónen molt bon resultat. La recepta original és de la Sílvia, que la va publicar al Clubdecuines ja fa bastant temps. Jo l’he fet moltes vegades i el resultat és molt bo, tot i que no queda tan buit per dins com el pa de pita autèntic. És ideal per l’esmorzar de mig matí, per fer un sopar amb diferents tipus de farcit, etc!

Ingredients:

Pels panets: 300g de farina de força, 200g de farina integral, 5g de llevat fesc, 1 culleradeta de sucre morè, 2 cullerades soperes d’oli d’oliva, 5g de sal i 325ml d’aigua tèbia.

Pel farcit: carn picada de vedella, sal, pebre, curri, tomàquet, enciam, ceba tendra i oli d’oliva.

Per la salsa: 1 iogurt natural, 1 culleradeta de mostassa en granet, unes gotes de suc de llimona i una mica d’oli d’oliva.

Com ho fem?

Per fer el pa, barregem tots els ingredients en un bol amb l’ajuda d’una espàtula de plàstic. Llavors enfarinem una mica la taula i continuem amassant fins que la massa no s’enganxi als dits. La deixem reposar 10 minuts.

Passats els 10 minuts, amassem durant 1 minut i la tornem a deixar reposar 10 minuts. Això ho fem dues vegades més i finalment la deixem reposar durant mitja hora.

Passada aquesta mitja hora fem boletes d’uns 50g de massa, les aixafem una mica amb els dits (gruix: 1cm aprox.) i les posem en una safata prèviament untada amb una mica d’oli.

Llavors les enfornem a 250ºC amb el forn preescalfat, durant 5 minuts. Quan les treieu, piqueu-les una mica per sota i si fa soroll de buit és que ja estan fetes! Es deixen refredar sobre una reixeta.

Per fer el farcit: posem la carn a coure en una paella, amb el foc fort i ben condimentada amb oli, sal, pebre i curri. La coem ràpidament, que no tingui temps d’endurir-se.  La posem a la taula en un plat, i a part una barreja d’enciam, tomàquet i ceba tallat petit, perquè cadascu se’n posi al gust.

Per fer la salsa: barregem tots els ingredients i la posem a la taula perquè també cadascú se la posi al seu gust.

Aquests panets estan bons amb qualsevol farcit!

Comments

  1. Visca Bet!! Intensiu de pans!! Jo en volia fer molt i congelar-lo… ara resulta que se’ns ha espatllat el congelador! :P
    Aquestes mini pites tenen una pinta tremenda tan ben farcidetes, això de mirar blocs abans de sopar és matador!! jejeje
    I quines ganes de veure les teves altres aventures amb el pa! ;)
    Petonets reina!
    Sandra

  2. Doncs ja en pots fer més per a mi!!! que ja saps que el pa i jo no som massa amics! jajajajajjajaj. Per cert, no has sentit a les notícies que el setembre també és important perquè hi ha un aniversari molt especial? jajajajajajajajajaja. Petonets

  3. Hola guapes!

    Sandreta:
    quina mala sort això del congelador, però bueno els de la Bordeta segur que trobareu la solució!jo ara mateix també tinc una gana…! jeje exacte, ben aviat noves aventures! una ja la coneixeu i per això enllaçaré la vostra explicació ;)
    Judith: a si? jejeje he investigat una mica… i ja sé de qui és l’aniversari! potser li caurà una sorpreseta! El pa i jo tampoc érem gaire amics però vam trencar el gel amb aquesta recepta ;) així que t’animo a fe-la! i ja m’explicaràs!!

    Petons!!

  4. Tenen una pinta estupenda aquests pans. Enhorabona pel resultat. Una abraçada.

  5. Bet… ets polifacètica total…. :)).
    Jo en canvi perdo energies amb els comentaris a “Cachitos”…. Els fatxes no em deixen viure…. :)
    Salut!

  6. Hola!!

    Carmina: moltes gràcies, i també per la visita que m’ha fet il·lusió! jeje, una abraçada!
    Ricard: no malgastis energies amb els de Cachitos que mentre hi vagin els guiris… Només serveix per indignar-nos! Un dia d’aquets publicaré una massa de pa que serveix per desestressar-se!

    Fins aviat!!

  7. Quina fila aquests panets! Sí que fan venir molta gana. Estaré pendent al intensiu de pans!

  8. Jo els he tastar i estan cruixents de crosta i boníiiiiissssims per dintre,
    Ets una crack!!

  9. Bé, això no ha anat com jo volia: el darrer comentari l’he fet jo, la seva mare, és clar!

  10. A mi també m’encanta.Quin goig!

  11. Aquests els hem de provar pels entrepans del matí: uns per l’escola i els altres per l’oficina. Tenen una pinta deliciosa. Jo també ho faig això de fer-ne i congelar-los, encara que no tan intensiu com tu jejeje…..

  12. Hola!! Moltes gràcies a les dues, si en feu i us agraden…. ja m’explicareu! i sinó també m’ho podeu dir eh? jeje. Per cert, no ho he dit, en surten aproximadament 14 unitats!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

