Un barrejat a la Rambla, Memòries d’una Cuinera

Em pensava que no hi arribava, però al final sí! I és que avui dia 28 és l’últim dia per presentar les propostes pel blog Memòries d’una Cuinera. Com molts de vosaltres sabeu, aquest mes la Judith, la Mònica i l’Yves ens han proposat fer llimonada per tal de refrescar una mica la calor de l’estiu.

La meva llimonada no és ben bé una llimonada ;), és un Barrejat! i és que els Igualadins es passen les tardes de l’estiu a les terrasses de la Rambla prenent barrejats… Un Barrejat és meitat orxata i meitat granitzat de llimona. A mi abans no m’agradava l’orxata sol, i el granitzat tampoc em feia el pes… Un dia una amiga em va dir que havia de provar el barrejat i em va agradar tant que sempre més he demanat això!

A Barcelona o a Manresa en diuen un Canari, i segur que també té altres noms segons el lloc on el demanem. Si teniu l’ocasió, demaneu-lo, és molt refrescant!!

Ingredients:

Orxata

3 llimones, 400ml d’aigua mineral, 3 cullerades de sucre, una mica d’alfàbrega.

Com ho fem?

L’orxata el podeu fer vosaltres mateixos, però jo m’he esperat per si algun dia el proposen en un repte ;) També el podeu comprar al supermercat o a l’orxateria que serà més bo!!

Per fer el granitzat barregem l’aigua amb el suc de les llimones, el sucre i una mica d’alfàbrega.

Omplim una glaçonera i la resta de llimonada la guardem a la nevera.

Si teniu picadora de gel, a última hora piquem el gel i el barregem amb la resta de la la llimonada. Llavors en els gots hi posem meitat orxata i meitat granitzat, i ja està llest!

–> En cas de no tenir picadora de gel, com és el meu cas, no passa res. Posem bastants glaçons en un got, hi afegim una mica de llimonada (1/5 part, pensem que els glaçons ja ocuparan molt) i llavors hi acabem d’afegir l’orxata.

Comments

  1. Ostres, recordo que una vegada em van comentar aquesta barreja i la meva cara va canviar cap a l’angúnia… però ho vaig provar i era ben bo!! A veure si algun dia ho torno a demanar a algun lloc!
    Petonets bonica
    Sandra

  2. No he provat mai aquesta barreja, i mira que l’ orxata m’ agrada molt i el granisat també, hauré de provar-lo!

  3. Ensalada de recetas says:

    Tiene que estar buenísima!! No he probado la limonada con horchata, pero como ambas me gustan… seguro que me apasiona.
    Bicos!

  4. ostres! el primer cop que veig aquesta barreja! m’has deixat ben encuriosida!!! a veure si compro una mica d’orxata!!! moltíssimes gràcies per participar!!! petonets

  5. Caram! No ho havia vist mai. Ho haurem de provar!!

  6. OOhhh!! has barrejat dos begudes d’estiu que m’encanten!!! que curiós!! ho hauré de provar, ara que encara em queda una mica d’orxata!! per cert, me n’alegro que us hagi agradat el guacamole…perquè a vegades els gustos…però la recepta la vaig trobar ben encertada, després d’equivocar-me molt i molt!!! ara a provar aquesta beguda!!!! petonss guapa

  7. Holaa!!
    Sandreta: sort que almenys ha sortit algú dient que l’ha tastat i que és bo ;) és veritat que la primera vegada fa la sensació que és una beguda estranya!
    Anna: si tots dos t’agraden, endavant! ja m’explicaràs si t’ha agradat!
    Ensalada: a veure si quan la proves t’agrada, ja m’explicaràs!
    Judith: a mi també em va sorprendre, però des de llavors sempre ho demano! a veure si us agrada…:)
    Núria: normalment no ho posa a les cartes ni als cartells de les orxateries/geladeries/bars… per això potser no és tan conegut. És més habitual trobar-lo amb el nom de Canari…
    Roser: A veure si t’agrada! això també va a gustos.. jeje! ens va encantar el teu guacamole, tinc la recepta ben guardadeta!!

    Si proveu el barrejat i no us agrada… m’ho podeu dir igualment eh ;) petons i gràcies per la visita!

  8. MERCÈ-destapant cassoles says:

    Quina cosa més curiosa… la llimona deu tallar l’orxata i la fa més espessa?…quin contrast!, veus, ja he vist una cosa que no havia vist ni sentit mai!, a reveure Bet! (quina il.lusió que coneguessis les meves filles i els cafetaires de nit!… a veure quan ens podem conèixer!).

    • Hola Mercè! doncs curiosament no fa l’orxata més espessa! (o potser una miqueta però com que fa molt temps que no demano orxata sol… ara no t’ho sé dir!) A mi també em va fer molta il·lusió, de fet les vaig veure a elles primer! jeje una abraçada i fins aviat! :)

  9. A mi l’orxata tampoc em fa el pes, també m’hauria d’inventar alguna barreja!
    Moltíssimes gràcies per participar al memòries.

  10. A mi la horchata em xifla, parlant de barreja amn horchata, l’altre dia a ma filla se l’hi va ocórrer de fet un tallat amb horchata en lloc de llet i el resultat va ser deliciós.

  11. Disculpeu la falta ortogràfica de la horchata ORXATA, en anar a corregir li he donat al enter.

  12. Hola!
    Mònica: doncs prova aquesta la propera vegada que vagis a l’orxateria, a veure què et sembla!
    Carmina: no et preocupis per la falta! jeje Estava bo el tallat amb orxata? que fort! no se m’hauria acudit mai!! ho provarem!!
    petons!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

