Mini ulleres salades, preguntes retòriques i noves modes.

Sempre recordaré la primera vegada que em van dir “cuatro ojos” ! en aquells moments tampoc sabia què volia dir, me’n vaig informar i no vaig poder evitar riure… ja que també diuen “cuatro ojos ven mas que dos” ! així que millor per mi i per tots els que portem ulleres… Sembla que d’un temps ençà s’hagi tornat a posar de moda el fet de portar ulleres, sobretot d’aquestes que recorden les que es portaven abans, ben grosses i amb la muntura de pasta… ulleres “retro” com diu la meva germana ;)

Jo no em separo mai de les meves ulleres vermelles, n’he tingut d’altres però al final sempre em torno a posar aquestes. Tampoc aprenc mai a demanar una palmera… Tota la vida que n’hi havia dit ulleres, i ves per on, arribo a Barcelona i em trobo que n’hi diuen palmeres… ” unes ulleres si us plau”   “unas qué??”  i què li havia de dir jo a la dependenta després de repetir un parell de cops que volia unes ulleres? “pongame unas gafas”?? vaig pensar que aquesta traducció literal no quedava gens bé!

De vegades penso que potser existeixen tan les ulleres com les palmeres i que deuen tenir alguna diferència entre elles… Vosaltres com n’hi dieu? potser hi ha una resposta clara o potser és una pregunta retòrica ;)

Sigui com sigui, són molt fàcils de fer!  A molts blogs hi ha receptes d’ulleres, amb una variant o una altra… nosaltres les deixem aquí per si algun despistat necessita idees o no sap com fer-les! Aquestes que hem fet avui són de mida molt petita i fantàstiques per un aperitiu.

Ingredients:

Pasta de full, olivada i formatge ratllat.

Com ho fem?

Extenem la pasta de full, hi escampem l’olivada i el formatge ratllat (al gust).

Llavors cargolem un costat llarg fins la meitat. Després l’altre costat llarg.

Preescalfem el forn a 180ºC.

Posem paper sulfuritzat en una safata i hi posem les ulleres, que les aconseguim tallant perpendicularment la massa que hem cargolat abans. Aquestes nostres, abans de coure, feien 1x2cm (ja ho veieu, molt petitones! però s’ha de pensar que després s’inflen…)

Les enfornem fins que veiem que estiguin dauradetes.

Comments

  1. Sempre m’han agradat les ulleretes salades. Aquestes que has fet són delicioseeees!
    8)

  2. Reconec que al ser barcelonina de pro sempre n’he dit palmeres… però també sé que se’n diuen ulleres! :P
    Aquestes teves són delicioses, ho sé perquè d’olivada i formatge també n’he fet i als aperitius sempre triomfen!!
    Petonets bonica!
    Sandra

  3. Hola!
    Xavi: moltes gràcies, van volar!! segur que les tornarem a fer…
    Sandreta: així que és oficial això de les palemres barcelonines eh? gràcies! :P i no sé perquè vaig pensar que unes així vosaltres segur que també les havíeu fet!!!

    petons i gràcies per la visita!

  4. Doncs, a casa, sempre n’hen dit ulleres. La veritat és que són boníssimes i fàcils. De salades no en fem mai, ens haurem de decidir perquè aquestes teves es veuen delicioses. Aquesta combinació d’olivada i formatge em sembla sensacional…..

  5. Doncs jo no sé com en dic… a vegades palmeres, a vegades ulleres! ;)
    De salades no és que n’hagi fet mai, és que ni tant sols n’he menjat, per tant aquesta recepta va directament a la carpeta de pendents (que cada dia és més extensa).
    També poden quedar bé amb un puré de sardines i/o anxoves, oi? és que ahir vaig llegir una recepta que feia una mena de puré de sardines i vaig pensar que també hi quedaria bé en aquesta! Quan ho provi, ja t’ho explicaré!
    Molts petons guapa!

  6. Hola!!

    Catieu:
    doncs jo al contrari, de dolces no n’he fet mai! ;) amb aquesta combinació queden molt bones, la veritat és que es podrien fer de moltes altres coses!
    Berta: bona idea! segur que també quedarien molt bé!! llavors sí que serien autènticament salades ;)

    petonets guapes i gràcies per la visita!

  7. De petites crec que també n’hi deiem ulleres!

  8. A casa sempre n’hem dit ulleres. Aquesta recepta és molt fàcil de fer i segur que molt bona, queda molt bé per l’aperitiu. A ti t’han quedat de professional.

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

