Bacallà amb mousselina de préssec, La Recepta del 15!

Ja tornem a ser dia 15, els mesos passen volant i a l’estiu sembla que encara ho facin més ràpid oi? Aquesta vegada els creadors de La Recepta del 15, la Marina i la Sandra i el Xavi ens han proposat fer servir Préssecs.

Pocs dies abans de saber que la cosa aniria de préssecs, la meva mare em va dir que per sopar tenia pensat fer bacallà amb mousselina d’all, sempre li surt boníssim, amb la salseta de tomàquet al fons, el bacallà enfarinat, i la mousselina ben gratinadeta… Però li vaig donar una altra idea… jo estava fullejant les pàgines del llibre “Avui convido jo” de l’Isma Prados i vaig veure una recepta que tenia molt bona pinta: bacallà amb mousselina d’albercocs i verdures al vapor. S’ho va pensar una mica, no teníem orellanes d’albercoc, però teníem melmelada de préssec… Va sortir un sopar boníssim!!! i la veritat, molt senzill de fer!

Quan vaig llegir la proposta de La Recepta del 15 de seguida vaig tenir clar quina recepta faria. Hem modificat una mica la recepta de l’Isma: les verdures no les fem al vapor sinó que les fem al forn, ens hi agraden més! i aquesta vegada no hem fet servir ni albercocs ni melmelada de préssec… Hem fet servir un préssec de vinya, però sense posar-lo al forn prèviament.

Ingredients:

4 lloms de bacallà

Per la mousselina: 1 ou, 200ml d’oli d’oliva suau, un pessic de sal, una gra d’all i un préssec de vinya madur (o 2 cullerades de melmelada de préssec, o mig préssec en almívar)

Verdures per fer al forn (les que tingueu a la nevera) en aquest cas: albergínia, pebrot, pastanaga, carbassó i porro. Una mica d’oli d’oliva i romaní.

Com ho fem?

Primer de tot fem les verdures. Les rentem i les tallem a trossos mitjans més o menys com veieu a la foto. Posem una mica d’oli d’oliva el fons d’una safata per anar al forn, hi distribuïm les verdures, hi afegim el romaní al gust, i les amanim amb una mica més d’oli d’oliva. Les enfornem a 180ºC durant 45 minuts.

Mentrestant preparem la mousselina (que ve a ser un allioli de préssec). En el got de la batedora hi posem: el rovell de l’ou, el gra d’all, l’oli, el pessic de sal i el préssec tallat a trossets. Ho triturem fent que emulsioni, amb la batedora ben quieta a baix de tot, sinó ens quedaria negat… Batem la clara que havíem separat i l’afegim amb cura.

Posem els lloms de bacallà en una safata de pyrex o apta per anar al forn, els cobrim amb la mousselina i els enfornem a 180ºC fins que veiem que estan gratinats (com es veu a la foto). Amb aquesta estona ja hauran quedat cuits.

Bon profit!

Comments

  1. Nena, si mai quedem per dinar o sopar ja sé la recepta que et demanaré!! Què bona que ha de ser, amb el que m’agrada el bacallà! Ets una crack
    Moltes gràcies per participar bonica!
    Petonets
    Sandra

  2. Hola Bet, quina bona pensada amb bacallà.
    M’encanta la recepta

  3. Ostres aquesta musselina d’all i préssec… Quina gana!

  4. Bet; -Tastarutes- Una combinació de bon gust en aquesta recepta de bacallà amb prèssecs. Les verdures per acompanyar un altre encant.
    Que vagi de gust Bet¡¡ :-D ;-D

  5. Hola Bet
    Amb que m’agrada el bacallà.
    Aquesta proposta amb el mousselina de préssec i les verdures al forn ummm! Que bo!!
    Bona cuina

  6. Muselina de melocotón¡¡ Jamás lo habría imaginado. Siempre relaciono el bacalao con la muselina de ajo (por cierto exquisito) Hoy se una cosa más gracias a tí.No dudes de que la probaré lo antes posible. Saludos

  7. Buah, això sí que m’ha deixat amb els ulls oberts… No saps com m’agrada el bacallà. El meu peix favorit! Aquesta te la robo nena, que m’ha “xiflat”!!
    Petonarros guapa!!

  8. buaaa!! quin plat!! m’encanta el bacallà, i encara més si està gratinat amb mousselina. El que mai m’havia imaginat és el prèssec dins la recepta, i ha de ser increiblement bo! m’ho apunto per fer-ho aviat!! petons

  9. Em sorprèn una mica aquesta combinació d’ingredients perquè no hi estic acostumada, però segur que el resultat devia ser boníssim!
    Un plat fantàstic i molt sa!
    Petons

  10. Sandreta: oitan ja te’l faré ja!! jo em demano un Bellini! :P
    Núria: i a més és molt fàcil!!
    Irma: sí que fa venir gana, sobretot quan em vas deixar el comentari eh? en plena hora de dinar!
    Josep: moltes gràcies, la combinació en un principi pot sorprendre però realment queda molt bo!
    Narcís: doncs ja ho saps, si t’agrada el bacallà segur que amb aquesta mousselina també ;)
    Ani: primer de tot benvinguda! me alegro que te guste, y si lo pruebas ya me contaras eh?
    Marina: quina il·lusió veure’t per aquí, que ja se’t trobava a faltar eh? encantada q me la robis! jeje
    Roser: si t’agrada el bacallà, i jo que sé que t’encanten els préssecs… fes-ho aviat, no te’n penediràs!
    Margarida: a mi em tenia ben encuriosida la primera vegada que la vam fer… i la veritat és que queda molt fi i bo, si el proves de fer, ja em diràs què t’ha semblat!

    petons i gràcies a tots per la visita! :)

  11. Hola Bet…. amb la sinceritat que em caracteritza, no sé si aquesta m’agradaria massa. Sempre presumeixo de menjar de tot i de fet no hi ha cap producte que jo tingui discriminat, però les combinacions de dolç i salat, estan al llindar del meu ventall de gustos…. Encara recordo de petit (que ja m’agradava el bacallà) quan la meva mare decidia “espatllar-lo”, amb la seva recepta de panses i pinyons…. o quan m’espatllava un rostit amb les típiques prunes…. Jo m’ho menjava, però pensant “que bo estaria sol”….:).

  12. Ricard, doncs moltes gràcies per la sinceritat, m’agrada que a la gent digui el que pensa i em sembla que alguna vegada al Clubdecuines ja havies comentat que no t’agradaven les barreges dolç-salat! A mi personalment sí que m’agraden, de totes maneres he de dir que aquesta mousselina no queda gaire dolça i si li trobes el punt just potser t’agradaria i tot! Es clar que reconec que un bon bacallà fet en unes bones brases… no es pot comparar! ;)

  13. Hola Bet! A mi sí que m’agrada la barreja salat-dolç, així que segurament aquest plat el faré qualsevol dia d’aquests. Ja et diré com ha anat.

    • Hola Mercè i benvinguda al TastaRutes! a mi també m’agraden aquestes barreges ;) encara que ja et dic, molt molt dolça tampoc ho és aquesta mousselina, va quedar més dolça la vegada que la vam fer amb melmelada de préssec… Doncs en farà molta il·lusió si el proves de fer i després m’expliques què t’ha semblat, moltes gràcies per la visita i fins aviat!!

  14. La primera receta salada que veo en el reto.
    Deliciosa, me encanta.
    Besos

    • Gràcies Ana i benvinguda! la veritat és que pensava que n’hi hauria unes quantes més de salades, ara passo a veure la teva, fins aviat!! :D

  15. Que bona idea, provaré de fer la musselina amb alguna “variació” hehehe

Trackbacks

  1. […] Bacallà amb mousselina de préssec […]

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

