Pessics, xocolatades i melindros.

El dissabte de la festa major, just després dels jocs per la canalla, sempre ens esperava una bona xocolatada amb melindros, jo com a bona golafre que sóc m’estimava més la xocolatada que no pas els jocs, i la cua per recollir el got i un parell de melindros se’m feia llarga…! Amb els anys vaig passar a repartir la xocolata i sempre fa gràcia la cara d’alegria que fan quan els hi dónes el got ben ple. Tradicionalment s’ha acompanyat amb melindros, però també hi ha lloc pels xurros, croïssants, ensaïmades…

A qui no li ve de gust una bona xocolata després d’un paseig pel centre? Si algun dia de l’hivern hi anem amb els de la uni, després sempre acabem berenant en algun lloc, i jo enlloc de demanar un cafè m’estimo més un suís o una xocolata amb melidros! és la meva perdició… Al pis també hi tinc sempre un paquet de xocolata per si apareixen convidats inesperats!

De pessics n’hi ha de molts tipus… pessics de sal, pessics de sucre, pessics a la galta, pessics trapelles, carinyosos o enfadats… Un dia, tot llegint l’Almanac del cordill vaig descobrir la “llegenda” del pa de pessic… Diuen que tal dia com avui, per la Mare de Déu de les Neus (patrona de les forneres i les dones boniques) hostaleres i forneres feien un pa dolç… i qui el comprava els hi podia fer un pessic al cul! ;)

La Sílvia em va explicar que amb la mateixa recepta del Pa de pessic de Vic, es podien fer uns melindros boníssims! Així que aquí va la prova, uns melindros de dos colors per acompanyar una bona xocolata de festa major.

Ingredients:

(He agafat la meitat dels que es necessiten per fer el pa de pessic)

3 ous, 65g de farina, 65g de sucre, una cullerada de cacau en pols i una culleradeta rasa de llevat.

Sucre fi

Com ho fem?

Primer de tot separem les clares dels rovells. Les clares les muntem a punt de neu, mentre que els rovells els blanquegem amb el sucre fins que tripliquin el volum.

Barregem la farina amb el llevat, hi afegim els rovells i remenem fins que quedi homogeni. Per últim hi afegim les clares amb cura perquè no baixin.

Preescalfem el forn a 180ºC i posem paper de forn o un silpad damunt la safata que farem servir.

Posem la meitat de la massa en una màniga pastissera i fem tires d’uns 4×1 cm damunt la safata.

Afegim una cullerada de cacau en pols a l’altra meitat de la massa, omplim la màniga i fem tires al costat de les altres.

També en podem fer de normals sense xocolata, o sencers de xocolata… Enfornem durant 10 minuts aproximadament. Després els podem espolsar amb una mica de sucre fi.

*Una altra opció: abans d’enfornar-los, tirar-hi per sobre una mica de sucre blanc normal, també hi queda molt bo!

Comments

  1. fa moltíssim que tinc pendent fer melindros! però ho deixo per quan arribi el fred per poder-los acompanyar d’una bona xocolata calenta!!! ;) que ara em dona molta calor!!!! Molts petonets guapa i bon cap de setmana

  2. Jo també preferia la xocolata amb melindros que els jocs (no tenim remei) i més si son com aquests que has preparat. Quina meravella!!
    Una abraçada

  3. Com m’ha agradat la història del pessic al cul! jejeje A mi un bon suís amb melindros també em perd… i aquests de dos colors han de ser una meravella! Nosaltres en vam fer de minis per la recepta del 15 de la crema catalana i ens van encantar, sobretot perquè són facilíssims de fer!
    Petonets bonica!
    Sandra

  4. ufff quina bona pinta que tenen!! un darrere l’altre me’ls cruspiria!! petons guapa

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

