L’estiu, els berenars ràpids i altres descobriments musicals.

Us en recordeu del festival Pirineos Sur que us vaig explicar fa unes setmanes? doncs es va acabar abans d’ahir i com cada any no ha deixat a ningú indiferent! Tal i com vaig explicar, al ser la 20a edició, comptaven amb la participació de força artistes coneguts, i entre ells, artistes catalans. M’hauria agradat anar a més concerts, però les dates són les dates… Tot i així el dijous la meva germana i jo vam fer un nou descobriment: Russian Red. Jo que sóc més aviat de rock català, grups de versions i concerts de festa major… No sé si era per l’escenari i el lloc on es feia, però aquest nou descobriment ens va agradar! Potser molts de vosaltres ja els coneixeu, de fet algunes de les seves cançons han sonat en anuncis, i s’ha de dir que en directe guanyen moltíssim! Tot i el fred que feia, estava força ple de gent i a més vam poder baixar fins arran de l’aigua… Us deixo amb un vídeo i unes fotos!

Cada dia hi ha més blogs que parlen de vacances, uns les comencen, altres les acaben, n’hi ha que no en fan… Jo no donaré vacances al Tasta Rutes, entre altres coses perquè l’acabo de començar! i també perquè ara a l’estiu és quan hi puc dedicar més temps.

De totes maneres a l’estiu sempre fa més mandra cuinar, ja sigui per la calor, o per les ganes d’estar a l’ombra, a la piscina, a la muntanya, a la platja, prenent el sol… No teniu molta gana després d’haver-vos banyat? jo sí!! el que passa és que els “xiringuitos” de la platja i els bars de les piscines normalment són cars i per un dia o dos no passa res, però al final el que surt més a compte és portar-se el berenar fet de casa. L’altre dia vaig fer aquests croïssantets per berenar a la piscina, són molt fàcils de fer i dónen molt bon resultat, van volar!

Amb pasta de full es poden fer infinitat de coses: ulleres, palmeres, trenes, espirals, llaços, canyes, tartes, tartetes i pastissos… Només fa falta posar-hi una mica d’imaginació i sortiran esmorzars, berenars, aperitius… dolços o salats!

Ingredients:

1 làmina de pasta de full, en el cas dels croïssantets millor que sigui rodona.

Pel farcit: 40g de xocolata negra, una mica de llet i 1 culleradeta de melmelada de maduixa

Per cobrir-los: sucre blanc.

Com ho fem?

Posem un cassó al foc, amb una mica de llet i la xocolata, hi afegim la melmelada i remenem fins que quedi homogeni, vigilant que no es cremi! Si no s’hi vol posar melmelada no passa res, però hi dóna un toc molt bo…

Tallem la pasta de full a triangles, si és rodona va millor perquè així els fem com si fóssin els radis d’una bicicleta.

Posem una mica de xocolata a la part ample de cada triangle i cargolem del costat ample a l’estret. S’ha de vigilar amb la quantitat de xocolata ja que sinó al cargolar surt cap enfora i després es crema al forn.

Els hi posem una mica de sucre blanc per sobre i els enfornem durant 10-12 minuts amb el forn preescalfat a 180ºC.

Altres cobertures… Si tenim per exemple xurros de xocolata, els enfornem sense sucre per sobre, i quan els tenim a fora els pintem amb aigua i mel, llavors hi podem tirar els xurros per sobre. També es pot fer servir sucre morè, sucre fi…

Comments

  1. Ostres, i jo que ni sabia que aquest festival existia… estic desconnectada del món real!
    Aquests croïssantets són una passada, t’han quedat genial! A casa també en fem quan tenim ganes de fer un bernar bo, ràpid i sobretot boníssim!!!
    Petonets reina!
    Sandra

  2. Tens tota la raó, els que encara no estem de vacances (però falta molt poquet, jijijiji) sembla que estiguem sols al món! sort que tu ens presentes aquests croissanets tan bons. Saps que no n’he fet mai? m’ho hauré de començar a replantejar!!! petonets

  3. Hola noies!
    Sandreta: ja els conec els vostres ja ;) me’ls he mirat unes quantes vegades!!! Si un altre any t’animes a venir a aquest festival, m’avises que jo sempre hi vaig!!
    Judith: ja veuràs que quan els fagis, tan l’Yves com el Boletet te’n demanaran molts i molts més!! Tinc un parell d’entrades programades, i avui faig un soparet pica pica del qual alguna entrada o altra caurà, així que de moment no em trobareu de vacances :D
    Petonets guapes!

  4. Ja torno a estar per terres catalanes… :). I ara mirant el teu bloc m’ha fet gràcia el tema festival Pirineos Sur, ja que tinc un parell de cd’s amb aquest títol que devia comprar perquè m’agradava el contingut, però desconeixia on es feia el festival….. Però un d’ells recordo haver-lo escoltat moltes vegades i tenia la portada vermella… Ara desde que m’he passat a la “boira”, tinc els cd’s molt abandonats… i molts d’ells els vaig portar a Cambrils…

  5. carmina says:

    Doncs jo al revés que en Ricard, ell ha tornat de França i jo hi soc, a casa ma filla, per cert que aquests croissanets els penso fer, han d’estar bonissims i no semblen gaire dificils. Petons.

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

