Trena de xocolata

Ahir va ser el sant de la meva germana, la Cristina. Com cada diumenge vem anar a dinar a casa de la meva iaia, d’allà on trec tates coses de l’hort! sempre portem el primer plat i les postres, i ella s’encarrega de fer el segon. Aquesta vegada ens va fer arròs a la cassola, el que més li agrada a la Cristina… es clar!  El dia abans vaig estar rumiant quins postres li podriem fer… vaig pensar en brownies, coulants, mousse de llimona… (tot són coses que li agraden molt) però no tenia ni prous ous, ni proutes llimones, ni prouta xocolata…. Vaig recordar les trenes que fan a casa de la Mercè i com que tenia una làmina de pasta de full… aquí teniu el resultat! Va agradar molt a tothom, és un postre fàcil de fer però que dóna molt bon resultat!

Ingredients:

1 làmina de pasta de full (millor rectangular)

Pel farcit: 75g de xocolata de postres, 10g de mantega i 1 cullerada sopera de melmelada de gerds (maduixes, fruites vermelles, o la que tingueu!)

Per la cobertura: ammetlla trossejada, sucre blanc i anís

Com ho fem?

Si no tenim una làmina rectangular no passa res, la podem adaptar: l’estirem i ens l’imaginem dividida en 3 parts verticals, llavors agafem les dues parts de l’extrem i les dobleguem cap endins. Com que quedarà més gruixuda del centre, l’estirem amb el corró i així també queda més llarga.

Preparem el farcit: posem la mantega en un cassó i quan ja s’estigui desfent hi tirem la xocolata a trossos. Remenem i hi afegim la melmelada, continuem remenant i quan veiem que ha quedet homogeni ja podem apagar el foc per deixar-ho refredar una mica.

Ara que ja tenim la pasta de full a punt, hi fem els talls per poder fer després la trena, han de ser talls inclinats cap el centre i cap amunt, tal com veieu a la fotografia de sota. Va molt bé fer servir un tallapizzes.

Posem la xocolata al centre i anem fent la trena: primer dobleguem les puntes dels extrems cap endins, i després anem portant les tires cap al mig i alternades: una de la dreta i una de l’esquerra.

Quan la tinguem tancada, la marquem una mica amb una forquilla perquè hi tirarem per sobre ammetlla trossejada i sucre blanc, i d’aquesta manera quedarà més adherit.

La posem al forn preescalfat a 180ºC durant 20 minuts. Quan la treiem, inmediatament hi tirem unes culleradetes d’anís per sobre, que amb l’escalfor del sucre i les ammetlles, farà aquella crosteta tan bona i característica.

pas a pas trena de cireres

Comments

  1. M’encanta com dius proutes llimones, ni prouta xocolata!

  2. Jajaj si si no tenia prouta xocolata ,ni per fer brownies ni per fer coulants! només tenia 3 barretes de xocolata de postres, i les vaig gastar per la trena :P

  3. M’encanten les trenes de pasta de full… me’n menjaria un tros ara mateix! Però després d’una setmana fora he de fer una mica de bondat… quina manera de menjar! jajaja
    Petonets bonica
    Sandra

  4. MERCÈ-destapant cassoles says:

    Hola Bet, quina il.lusió!. Amb la pasta de full es poden fer tantes coses dolces i salades…Fa uns dies en vaig fer farcides amb llardons i una altra amb cabell d’àngel. Sempre són una garantía. La teva trena t’ha quedat ben bonica!. Això que expliques d’anar el diumenge a dinar a casa la iaia és molt bonic, ella deu estar ben contenta que hi aneu!Una abraçada.

  5. quina bona pinta noia!!! per golosos!! m’agrada el contrast de xocolata i fruits vermells. Interessant!! petons guapa

  6. Sandreta: quan la vaig fer vaig pensar en tu que sé que t’agraden els postres amb pasta de full! jo sempre menjo però quan estic fora també menjo encara més! no sabia que ja havieu tornat, espero que hagin anat super bé aquestes vacances!!
    Mercè: quan les vaig veure ja et vaig dir que algun dia en faria, i ja veus que no he tardat gaire ;) ha estat la primera que faig i segur que repetirem, amb aquest o altres farcits! Està molt contenta, ja espera els diumenges.. i nosaltres també!
    Roser: oitan que és per golosos, prova això de la xocolata amb la melmelada ja veuràs que bona!!:D

  7. No l’ he fet mai, i em sembla una idea molt bona. A casa la pasta de full té molta sortida.
    Vaig a donar una volta per aquest bloc tan xulo que tens…

    • Hola Anna i benvinguda! jo era la primera vegada que la feia i tothom va quedar molt content, nosaltres també sempre estem comprant pasta de full ;) és molt pràctica i et pots inventar un munt de coses… ja veuràs que els hi agradarà si els hi fas!! fins aviat!

  8. Segur que la Cristina i la família la vau ben gaudir! Són boníssimes i aquesta té una pinta excel·lent!!!!

  9. Deliciosa!!! M’encanta la pasta full farcida amb qualsevol cosa. Amb xocolata… divina!!!!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

