Galetes Souvaroff

Ahir la Judith va publicar la recepta d’unes cookies amb mooolta bona pinta! vaig pensar que sempre fem la mateixa recepta i que algun dia provaria les seves. Abans però vaig recordar aquestes galetes Souvaroff, cruixents, delicades, i molt fàcils de fer. Les vaig trobar xafardejant les revistes de cuina de la meva àvia, en té un munt!

Potser és millor fer-les a la nit, o amb l’aire acondicionat posat o quan no fa gaire calor… ja que porten bastanta quantitat de mantega. A la mateixa revista hi explicaven que porten aquest nom perquè eren les prefedires d’un capità rus anomenat Souvaroff de cognom. Les he buscat per internet i em sembla que les autèntiques porten una mica de melmelada al centre.

Ingredients:

150g de farina, 80g de sucre, 1 culleradeta de sucre avainillat, 80g de mantega, 3 cullerades soperes de crema de llet (35%MG) … i sucre per sobre.

Com ho fem?

Fem un volcà amb la farina i els sucres, hi afegim la mantega a temperatura ambient (a trossets) i la nata.

Fem una bola, no costarà gaire… va molt bé fer servir una espàtula de silicona. La deixem reposar a la nevera com a mínim 30 minuts perquè després no s’estovi amb la temperatura de la cuina.

Preescalfem el forn a 150ºC. Enfarinem el taulell i estirem la massa amb el corró fins a 0,5 cm aproximadament.

Tallem les galetes amb un motlle i les posem a la safata del forn amb paper sulfuritzat o un silpat. Les enfornem entre 8 i 10 minuts. Jo les vaig deixar 12 minuts perquè m’agraden més torradetes i cruixents!

Quan les treiem hi tirem una mica de sucre per sobre, que amb l’escalfor ja hi quedarà enganxat.

Comments

  1. Bet!!! tinc la cuina com saps de vacances fins al setembre, però no he pogut evitar entrar a opinar…et felicito per les galetes i m´emporto la recepta!!!!
    Bones vacances i fins aviat!!!
    Petonet.

  2. Eiiii, new look! M’agrada, m’agrada.

  3. Tenen la pinta de ser molt gustoses… La veritat és que t’han quedat la mar de bé.
    Jo ja fa molta estona que no faig galetes… Ara que veuré els meus germanets per vacances, per ventura és un bon moment per a fer-ne!

    Una besada!

  4. Amb melmelada o sense, aquestes galetes han de ser tot un vici!!
    Petonets

  5. ara que m’he estrenat amb les galetes, t’asseguroq eu també faré aquestes!!! quina pinta nena!!!! moltíssims petonets guapa!!! (m’agrada molt la nova imatge, encara que no se si em falta alguna cosa a la capçalera….)

  6. Silvia: merci per la visita! saps que aquest matí he esmorzat magdalenes del forn de Moià? ja te la pots emportar ja la recepta segur que a l’anna i l’ori els hi encantarà! ;)
    Irma: merci! encara està en procés!!
    Xavier: doncs ja m’explicaràs si els hi fas, sí que són gustoses, a veure si els hi agraden!
    Alba: em va sobrar pasta i l’endemà en vaig fer més… farcides de xocolata, ja les publicaré!
    Judith: clar que sí! de fet les vaig penjar pensant.. a veure si s’anima..!! Tens raó amb lo de la capçalera, però encara m’estic pensant què hi posaré! en realitat aquesta plantilla de wordpress portava un altre fons amb moooolts colors! però vaig demanar consell i em van dir que era massa cridaner jeje, així ja que m’inventaré alguna coseta.

    petonets i moltes gràcies!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

