Un timbal de poti-poti i les tapes d’en Tàpias.

Ja fa uns quants mesos, a l’apartat Tàpias Variades del programa El Suplement de Catalunya Ràdio, van convocar un concurs de tapes. El lloc per presentar-les era el Clubdecuines, i com que jo sempre voltava per allà vaig decidir presentar-hi unes quantes receptes. La primera que vaig enviar va ser un timbal de poti-poti… I què és el poti-poti??

A casa meva cada any comprem l’Almanac del cordill, hi surten un munt de coses interessants de saber i de tan en tant hi ha alguna recepta tradicional, fàcil de fer i explicada d’una manera senzilla… Em va cridar l’atenció el nom de poti-poti i va quedar guardat en el meu subconscient fins que un dia, mig improvitzadament, vaig decidir fer-lo una mica a la meva manera, amb el que tenia a la nevera, en forma de tapa i enviar-lo al concurs.

A l’almanac del cordill expliquen que aquest plat ja el ressenyava Ignasi domènech dient que era originari del poble de Mura. I també diuen… “Bulliu unes patates amb pell. Peleu-les i talleu-les a rondanxes. Poseu-les en una plata amb olives, bacallà esqueixat, tomàquet amb una mica d’all, trossos d’ou dur, algunes tires de pebrot verd i vermell, i ceba crua tallada fina i macerada en vinagre Amaniu-ho bé.”

Aquest diumenge, les tres finalistes del concurs vam anar al programa El Suplement perquè era la final, cadascuna amb la nostra tapa. Passo molt sovint per davant de l’emissora i la veritat és que em va fer molta il·lusió estar a dins i veure com funcionava tot. Hi havia una mica de nervis però tal i com diu una amiga meva, la ràdio és molt millor que la televisó… és més improvitzat i aquell neguit perquè tot surti a la perfecció no hi és.

Hi havia la Tatiana Sisquella, presentadora d’ El Suplement, en Pere Tàpias, presentador del Tàpias Variades, en Pep Nogué i en Pep Palau, que van ajudar a fer de jurat. Ens van fer parlar una per una, van tastar les propostes, totes molt bones i diferents entre elles! ho van tenir difícil… Ens van fer tancar els ulls… i van decidir que el timbal de poti-poti havia guanyat ;) Un sopar per a dues persones al Restaurant Sant Pau :D

Us deixo el programa per si el voleu escoltar: Tàpias Variades 17/07/2011

Ingredients:

Patates de pell fina, bacallà dessalat, pebrot groc, verd i vermell, tomàquets forts, ceba tendra, oli d’oliva, olives negres i allioli.

Com ho fem?

Primer de tot pelem les patates, les tallem a trossos grossos i les posem a bullir durant 20 minuts.

Mentrestant tallem a trossets petits els pebrots, el tomàquet i la ceba. Ho amanim amb oli i ho reservem a la nevera.

Treiem les patates de l’aigua i les aixafem, lligant-les amb una mica d’oli d’oliva (o si voleu amb una mica de mantega).

Tallem el bacallà (que ja hem dessalat) i amb un aro d’acer o bé de plàstic comencem a muntar el plat: primer de tot una capa de patata, una miqueta d’allioli i una capa de bacallà. Una altra de patata, allioli i bacallà. Llavors al damunt la barreja dels pebrots i unes olives negres. El guardem a la nevera amb l’aro posat fins el moment de desmuntar i servir. Com més fresquet més bo està!

I aquest és el link on podeu veure totes les receptes presentades al concurs: Tàpias Variades – Clubdecuines

Comments

  1. Felicitats Bet!!!!
    Una abraçada
    núria

  2. què vols una acompanyant pel sopar???? moltísssssssssimes felicitats guapa! estic súper contenta que siguis tu la guanyadora!! oeeeeeeeeeeeeeeeeee. Petonets

  3. Berta Ferrer says:

    Mira, si vols que et digui la veritat, Bet, jo ja ho sabia que tu guanyaries… així que, sincerament, no em ve de nou! ;) El que em ve de nou és la teva participació a la ràdio!, no en tinguis cap dubte que escoltaré el programa, em fa molta il·lusió, i t’ho mereixes! Això si, quan vagis a disfrutar del teu super regal, ja ens ho explicaràs, eh!
    Molts petons!

  4. MERCÈ-destapant cassoles says:

    Quina experiència més bonica,oi?, aquesta mena d’esqueixada crida a la mossegada!. I ja posats…perquè no ens dius qui ets a la foto?…Felicitats i a reveure!

  5. Núria: moltes gràcies! et vam trobar a faltar allà, i si escoltes el programa veuràs que no es van descuidar d’anomenar-te ;)
    Judith: moltes gràcies! tinc ganes d’anar-hi, sobretot perquè és un lloc on no sé si hi hauria anat mai si no fos com a regal! o potser sí, si algun dia em toqués la loteria :P
    Berta: que em fas posar vermella! doncs jo em pensava que guanyaria una altra! no m’ho esperava pas! La Lourdes em va sentir per la ràdio i després em va telefonar! jeje Sí ja us ho explicaré! ;)
    Mercè: va estar molt bé, molts dies passo per davant de la ràdio i no pensava pas que algun dia hi hauria d’entrar! de la foto… els de darrere són acompanyants (meus no, que hi vaig anar sola jo) i de davant, sóc la del collaret llarg, a l’esquerra de la foto!

    Petonets i fins aviat!!

  6. Hola Bet
    Moltes felicitats pel premi. Ja ens explicaràs detalls del sopar
    Bona cuina

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

