Gelat de iogurt amb préssec al forn, La Recepta del 15!

Mentre escric el post veig com es pon el sol… el dia 15 s’acaba i jo encara no he publicat el meu gelat!! Però ja diuen que mai és tard si el moment arriba… i no em perdria per res del món participar a La Recepta del 15!

Aquesta vegada la proposta ha estat: gelat o sorbet. Ve tant de gust que no sabia pas quin fer… però ja feia temps que em rondava pel cap un postre que vaig menjar en un dels meus restaurants preferits: el mil921, a Barcelona. Aquell postre era albercoc al forn amb gelat de vainilla. Doncs bé, l’he adaptat als préssecs que tenia i també al meu gelat preferit: el de iogurt! La galeta que fa de llit pel gelat, hi dóna un punt molt interessant, i el contrast entre el préssec tebi i el gelat…. més val que el proveu i no us en penedireu ;)

Ingredients:

Pel gelat: 1 iogurt grec, 1 iogurt de llimona, 400ml de nata per muntar, 3 ous, 50g de sucre blanc, 50g de sucre invertit i 1 pessic de sal.

Pel préssec: 1 culleradeta de canyella i una de sucre avainillat per cada 2 préssecs, i una mica d’oli d’oliva.

Galetes Fontaneda Dorada, o les que tingueu!

Com ho fem?

Primer de tot, parlar del sucre invertit. Ja veureu que l’ingredient va directe a un enllaç, i és la recepta que va publicar en Josep Belmonte al Clubdecuines. Està molt bé, hi ha consells per l’utilitizació, % a fer servir segons la recepta…. i el pas per pas de l’explicació va de marevella! Si no teniu sucre invertit no passa res, enlloc de fer servir 50g de sucre blanc, en fem servir 100g.

1_ Separem els rovells de les clares, i aquestes les muntem a punt de neu amb un pessic de sal. També muntem la nata per separat i ho guardem tot a la nevera.

2_ Blanquegem els ous amb els sucres fent servir les varetes elèctriques, fins que tripliquin el volum. Hi afegim els dos iogurts (el de llimona hi dóna un toc molt fi però refrescant).

3_ Barregem les tres mescles: la de iogurts, la nata i les clares… amb molta cura, que no baixin però que quedi ben homogeni.

4_ Ho posem en un recipient i al congelador. El remenarem amb unes varetes de mà cada mitja hora durant dues hores i després el deixarem dins el congelador un mínim de 4 hores.

Per fer els préssecs… Els tallem a trossos com els de la foto més o menys, posem una mica d’oli d’oliva en una safata de pyrex, hi afegim els préssecs i els condimentem amb la canyella i el sucre avainillat. Ho posem al forn a 200ºC durant uns 12-15 minuts.

Muntem el plat quan els préssecs siguin tebis, amb la galeta i el gelat (el treiem 10 minuts abans del congelador). Unes gotes de xocolata hi dónen el toc final ;)

Comments

  1. Caram!! si que ghas fet coses!!
    Les migas, i el gazpatxo m’han agradat molt…la crònica fantastica la de las migas.

    El gelat i la presentació estan per menjar-sels (mai millor dit :)))) les fotos genuials, les trobo molt mes bones que les que publicabes al clubdecuines, deu ser per el tamany o estas fent claes de fotografia?

    Et deixo un petonet.

    Muas!

    • Hola Núria! em faràs posar vermella eh! me n’alegro molt que t’agradi, de veritat! perquè amb les coses bones que tu fas…! Lo de les fotos doncs no ho sé, mica en mica en vaig aprenent ;) he pensat en fer classes de fotografia, perquè és un tema que m’agrada, però com que la majoria les fan per càmares reflex i la meva no ho és… doncs no m’hi he apuntat! petonets!

  2. Ostres nena, quina bona pinta! El gelat per si sol ha d’estar brutal… però amb la companyia que hi has posat és simplement espectacular!!! Ets un solet reina!
    Moltes gràcies per participar!
    Petonets
    Sandra

  3. Sandreta, ja veus que tard però no m’ho perdo!! ;) el vostre gelat, ja us ho he dit, sí que m’ha deixat de pasta de moniato!! mentre espero la propera proposta aniré fent tours per veure els altres gelats, petonets!

  4. mira que ets maca!!!! una proposta fantástica!!! com sempre. Molts petonets bonica i bon cap de setmana!!!!

  5. Gràcies de visitar el meu blog!!!
    Quin gelat més bo que has fet! ;)

  6. Bet…. t’agraeixo que m’hagis portat fins aquí… i compartim el gust pel restaurant MIL921 que ja veus he publicat…. Però aquest postre (fer-lo) per mi és post-grau… i jo és com si estés a només a primer de carrera en postres…. ;).

    Vull dir que no em veig ni capaç de començar-lo…. De fet ja saps que els postres no són massa lo meu ni tant sols a nivell de menjar-los i quan parlo d’un restaurant al bloc, ja veus que ni els comento mai…

    A veure si en un parell de dies tinc temps de publicar el “Dos Palillos” on vam anar amb la Marta fa 7 dies i veuras que quan ens van preguntar pels postres, vaig demanar un sashimi de pollastre (un dels plats estrella d’allà)…. :). Ja sé que això del pollastre cru fa fàstic … però estava bo..!

    Salut!

  7. Guau, quin gelat més currat. Jo també he fet gelat de iogurt però no és ni de lluny tant elaborat. I m’agrada molt la combinació amb el que el presentes.VAja que tot i haver menjat ja del meu fa una estona ara me’n prendria una altra ració del teu.

  8. Bet!! El prèssec sempre és un bon acompanyament!! JO també feia molt de temps que no em passava pel teu blog, o nose ni si havia descobert aquest! em quedo mirant-lo que aquest gelat de iogurt se’m fa la boca aigua!! petons guapa i bon cap de setmana!

  9. Ostres, l’espera ha valgut la pena! El contrast dels préssecs tebions amb el gelat ha de ser boníssim. Tinc una debilitat per la fruita cuita al forn.
    Petonets

  10. Judith: moltes gràcies i m’alegro que t’agradi ;) bon cap de setmana per vosaltres també!!
    Xavier: de res, i moltes gràcies, ja hi aniré passant!
    Ricard: tu agafa la idea per si de cas, si compres un bon gelat aquest postre es pot muntar amb un plis plas! ja veuràs la Marta que contenta ;)
    Laura: moltes gràcies i benvinguda! ara passaré a veure el teu, però si encara te’n queda i t’ha agradat això dels préssecs encara ets a temps de provar-ho!! ;)
    Roser: ja sabia que t’agradaria, ets la reina dels préssecs tu! bon cap de setmana per a tu també!
    Irma: m’alegro que t’hagi agradat jeje i em sap greu haver-lo penjat tan tard… si ho proves de fer ja em diràs què tal! i si fa mandra fer el gelat també es pot fer amb gelat de compra…

    Petonets, gràcies i bon cap de setmana!!

  11. Ara ja sé de què és el gelat que tenies al congelador!. Quina pinta!, ara mateix hi posaria la cullera!. I també m’apunto el restaurant que et va inspirar aquestes postres.

    • Hola Glòria! sí es va fer esperar una mica el meu gelat oi? jo ja tenia unes ganes de treure’l del congelador per saber com havia quedat…! Si algun dia aneu al mil921, ja em direu què us ha semblat! gràcies per passar per aquí i que acabi d’anar molt bé el cap de setmana! :D

  12. MERCÈ-destapant cassoles says:

    Ondia Bet, quin bloc tan bonic que m’acabes de fer descobrir!, només amb la plana d’inici ja tinc per anotar un munt de coses. Jo també et poso a la meva llista, i tant!… un gelat impressionant i unes fotos fantàstiques! (Una pregunta, et dius Bet com la meva filla o és Elisabeth?.No he pogut esbrinar ben bé l’origen del nom…sé que és de la Catalunya Nord però m’agradaria saber-ne més…, perdona la “intromissió”…)A reveure!

    • Benvinguda Mercè! me n’alegro molt que t’hagi agradat tant el blog! :D ara et contesto això dels noms a la teva pàgina i així segur que ho veus! fins aviat!!

  13. MERCÈ-destapant cassoles says:

    Gràcies Bet, m’has contestat amb escreix!…i…sort que s’hi van repensar els pares…amb el nom…ja,ja. Moltes gràcies!, estem en contacte.

  14. Hola guapa!!
    El meu gelat preferit és el de maduixa i el de iogurt…així que ja pots imaginar la cara que estic fent davant la pantalla, oi?? M’encanta la teva proposta!
    Tens un bloc molt interessant i maco, t’aniré seguint!
    Petons!
    Paula

    • Hola Paula i benvinguda!! si si ja m’imagino la cara ;) i estic pensant que una bola de gelat de iogurt i una de maduixa deu ser… boníssim!!! la propera vegada ho demanaré així. Me n’alegro que t’hagi agradat el blog… fa molt poquet que el tinc! fins aviat!!

Trackbacks

  1. […] Gelat de iogurt amb préssec al forn i pols de galeta Maria […]

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

