De carbassons

Arriba l’estiu i l’hort de casa dels meus avis està més eixerit que mai… en un principi tothom està content, però quan comencem a tenir excés d’enciams, carbassons, tomàquets, albergínies i un llarg etcètera, comencen les queixes: “I què farem amb tants carbassons??” “haurem de regalar els enciams…” “sort que els tomàquets els farem en conserva…” Passa el mateix amb els ous, sort que ara amb la calor les gallines no en ponen tants, però en època forta… “haurem de fer flams dia sí i dia també…” “de què fem la truita avui??”

Els carbassons necessiten molta aigua, però també creixen molt ràpid, no te n’adones que ja són enormes! es poden aprofitar per fer moltes coses: arrebossats, al forn, a la planxa, en truites, en samfaina, amb pasta, en coques, en cremes… També se n’aprofiten les flors, que es poden fer per exemple, farcides de mozzarella i arrebossades. Això sí, s’ha d’anar amb compte ja que quan agafem les flors podem alterar el cicle de la planta, i pot ser que ens quedem sense carbassons més aviat del que ens pensem.

Jo us proposo aquests flamets que són com esponges, molt lleugers i fàcils de fer!

Ingredients:

1 carbassó grandet, 1 porro, cansalada del coll (opcional), 6 ous, 250ml de crema de llet de textura espessa, formatge ratllat tipus cadí, oli d’oliva, sal, pebre i orenga.

Com ho fem?

Primer de tot tallem la cansalada a trossets petits i la posem a coure en una paella amb una mica d’oli. Mentrestant tallem el carbassó i el porro, llavors els afegim, salpebrem i els deixem coure uns 10 minuts. Apaguem el foc i ho deixem refredar una mica.

A part, barregem els rovells amb el formatge i la crema de llet, i muntem les clares a punt de neu. Ho barregem tot amb cura i omplim els motlles prèviament una mica untats amb oli o mantega perquè no s’enganxin. Si els omplim fins dalt de tot no passa res, en un principi pugen però al refredar-se queden de la mateixa mida. Al damunt de cadascun hi posem un grapadet de formatge ratllat i orenga.

Els posem al forn, preescalfat a 180ºC i els deixem coure uns 12 minuts. Un cop tebis o freds, es poden menjar d’aperitiu, primer plat…

Bon profit!

Anuncis

Comments

  1. que bé!!!! amb el que a mi m’agraden els carbassons, a més així presentats queden genial!!!! m’ho apunto per un soparet!!! molts petonets bonica

  2. Quina sort gaudir dels productes de l’hort de l’avis, si us sobren carbassons jo us puc ajudar :)
    Aquests pastissos salats queden boníssims, jo enlloc de cansalada hi poso gambetes i també queden molt bé ;)

  3. Bet, si dius que teniu excés de verdures i ous… ja venim els de la Bordeta que en som uns grans consumidors!! jejejejeje
    Aquests flamets els trobo fantàstics, nosaltres tenim pendents de publicar-ne un de semblants de pastanaga!
    Petonets bonica!
    Sandra

  4. Judith: doncs ja aniré posant més cosetes amb carbassó! ja m’explicaràs si els feu!
    Gemma: bona idea les gambetes! l’apunto pel proper cop ;)
    Sandra: ja els espero doncs els de pastanaga! deuen ser com una mica més dolcets no? tinc curiositat!
    Abans de les eleccions, uns que es presentaven tenien l’intenció de fer com una cooperativa municipal (és un poble molt petit que no arriba als 200 habitants) hauria estat bé la idea, però van guanyar els de sempre ;) Més d’un cop m’he plantejat portar coses a Barcelona i vendre-les, com que durant el curs vinc cada setmana…
    Si algun dia us animeu a fer una excursió, teniu les portes obertes! petonets i gràcies pels comentaris :D

  5. Quina pinta aquests flamets! Jo també tinc “carbassoneres” però encara no fan fruit, tot just comencen a fer flors però tinc 5 plantes i a casa només som dos o sigui que aquestes idees em venen de primera.

    • Hola Irma! doncs ja posaré més idees! perquè amb 5 plantes us deuen sortir els carbassons per les orelles si només sou dos ;) ahir vam fer una coca, llàstima que no li vaig fer fotos!! petonets i gràcies per passar per aquí! :)

  6. Aquests els haig de provar!!! A mi m’encanten els carbassons. I ja no et dic les flors, jo les farceixo de mató i arrebossades, són una exquisitesa. Llàstima que no tinc hort ni familiars que en tinguin. Haig d’esperar trobar-ne al mercat i costa molt……

  7. Doncs que bones farcides de mató no? jo les flors només les he tastat una vegada, és que el meu pare no ens les deixa arrencar :P les carbassoneres són molt grans per tenir en una torreta però potser altres coses sí que les podries plantar a casa! petonets

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

