L’Alta Anoia i el seu cigronet

Després de la benvinguda, no podia començar de cap altra manera. Què us diré de l’Alta Anoia? doncs que és un lloc que cal visitar! s’hi poden fer un munt d’activitats, des de rutes a cavall fins a observar les estrelles, excursions amb globus, descobrir les històries dels seus pobles, anar al mercat de Calaf (on diuen que a l’hivern, de tan fred que hi fa, fins i tot les paraules queden congelades!), visitar el parc eòlic, fer excursions amb bicicleta i escoltar el silenci que ens ofereix el cor de Catalunya.

camps

A part d’això, també podeu tastar la seva gastronomia: formatges, olis, mel, vins, embotits, pans i coques…. i el famós cigronet :)

El Cigronet és una especialitat local de gran qualitat, la seva mida petita i la seva textura, gens farinosa, són sorprenents. S’havia anat conreant de generació en generació, era com un petit tresor guardat als graners de la nostra zona. Es tracta d’un cigró molt delicat, el podeu comprar sec (un cop cuit triplica el seu volum) o cuit i envasat. No necessita gaire cocció, i no és d’aquells cigrons per fer estofats, és per això que ens permet fer receptes senzilles i ràpides!

Ara fa un temps es va promocionar per tal que arribés a més consumidors, i es va crear l’Associació de Productors i Elaboradors del Cigronet, que treballen per la Cooperativa de Calaf i comarca.

cigronet-logo-bd737e00dbfaf2a50a6022e1157a1567

El millor que podeu fer és venir-lo a tastar, però també us deixo l’enllaç on trobareu els seus punts de venda.

També us deixo l’enllaç de la web de l’Alta Anoia, on hi podeu consultar totes les activitats, festes, allotjaments, etc.

I ara sí, una recepta per no emmascarar-lo gaire i gaudir plenament del seu gust! Facilíssima i nutritiva, pot ser perfectament un plat únic.
Com veureu, és una recepta que es pot fer 100% amb productes de la comarca! :)

Ingredients:

Cigronets de l’Alta Anoia (ja cuits)

Cansalada del coll (també la podeu comprar als productors i cansaladers de la comarca) o botifarra negra!

Oli d’oliva (a l’Anoia en tenim de molt bons!)

Albergínia, pebrot vermell, … O altres verdures segons la temporada! (carbassó, carxofes…)

Com ho fem?

1_ Primer de tot tallem l’albergínia a rodanxes i el pebrot a tires. Els coem a la planxa i reservem.

2_ Llavors tallem la cansalada a dauets petits (si està congelada anirà molt millor per tallar-la) i els fem en una paella amb una mica d’oli.

3_ Netegem els cigronets de la gelatina que porten en el pot, i quan la cansalada estigui feta els afegim a la paella, un parell de voltes i apaguem el foc.

4_ Muntem el plat com si fos un timbalet (amb l’ajuda d’un aro d’acer), intercalem capes de cigrons i verdures.

 

 

Comments

  1. Els cigrons no és el llegum que més m’agrada. De fet no en menjo quasi mai! però la teva proposta és tan i tan maca que segur que la tastaria!!!!! la foto és xulíssima!!! ;P molts petonets bonica (i no pateixis per la coca que tens fins el dia 28 per publicar-la!!!!! ;))

    • Hola Judith :) doncs si algun dia els pots tastar ja m’explicaràs! a mi els que són més grossos tampoc m’agraden, els trobo farinosos però aquests són molt suaus! Segur que al Boletet li encantarien ;) petonets

  2. Bet, aquest platillo ha d’estar tremendu, eh? Quina bona pinta!!
    Ara a busca el cigronet de l’Alta Anoia, que pel que expliques és el millor de Catalunya!! :P
    Petonets bonica
    Sandra

    • :D sí que és bo sí! a més aquests cigronets no atipen tant com els altres, si els busqueu i no els trobeu jo us en puc donar, que els meus veïns en fan :)

  3. Plas, plas, plas….

    Una entrada fantastica Bet, t’ho dic de tot cor i em trec el barret.

    La recepta m’agradat força, i la presentació encara més.

    Petó!

    • Gràcies Núria! la recepta és senzilla, però d’aquesta manera no es disfressa el gust dels cigronets! (i a part d’això també he de confessar que els cigrons estofats no m’agraden… :P així que sempre me’ls faig amb verdures!) un petonet!

  4. Els que em coneixen encara riuen de lo de gust que em vaig menjar un plat de cigrons en un sopar maridatge amb 8 plats…. Va ser el meu preferit…. i era un sopar guapo eh?…. però va ser el plat preferit…..

  5. Ricard, de vegades els ingredients més tradicionals i autèntics són els més bons oi? A mi m’agrada buscar diferents maneres de preparar-los, això sí, sense fer un plat d’aquells minúsculs amb els quals et quedes amb gana! (De fet, a la foto no hi ha gaires cigronets, però un cop m’he acabat el plat, he repetit amb tota la resta que havia sobrat!) Una vegada reien de mi perquè vaig dir que m’agradaven els esmorzars de forquilla… ells s’ho perden, jo continuo tan feliç! ;)

  6. Quin inici!!! Aquesta recepta té una pinta tremenda!!! A més el crigró és la meva llegum preferida. Guardada queda la recepta….

    • Això de les llegums és molt particular pels gustos de cadascú oi? A mi en general m’agraden totes, però és curiós perquè només m’agraden si són de mida petita! Si la fas, ja m’explicaràs! de fet la pots fer amb altres verdures que tinguis per la nevera… :)

  7. Els cigronets de l’Alta Anoia són boníssims (els de Mura també, eh?) i cuinats en aquest platillo per llepar-se’n els dits!
    A Calaf no sé si hi he anat mai, però hi he passat hores i hores al tren, que el burriqueru hi parava si o si una bona estona a cada trajecte!!

    • Doncs sabeu que no he tastat els de Mura? ja estaré al cas! Si algun dia entre trajecte i trajecte us voleu aturar per visitar la comarca, jo us faig de guia! :)

  8. A casa cuinem molt amb llegums, i el cigró és el preferit!!! Aquest plat em sembla fantàstic per la seva senzillesa i lo bo que ha de ser!
    Mai he estat a Calaf (hi passo a la vora camí de Lleida…), però ja miraré de trobar aquests cigronets!!!

    • Hola Margarida i benvinguda! ja ets la segona que em comenta que passa a prop de Calaf, si trobeu els cigronets i us animeu a fer-los, ja m’explicareu què us ha semblat! A la web que us he passat de l’Alta Anoia, també hi podeu trobar moltes més receptes, de restaurants de la comarca i altra gent. Gràcies per passar i fins aviat! :)

  9. Tens tota la raó, aquest “cigronets” s’han de provar ! Son boníssims !
    Jo tinc 3 pots a casa …hehehe

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

